فونیکسریمکسبهتام

رشیدی کوچی:

آزادسازی قیمت خودرو باید در کنار واردات با تعرفه پایین انجام شود

عصر خودرو- نماینده مجلس گفت: آزادسازی قیمت خودرو در کنار واردات با تعرفه بین ۱۵تا ۲۰ درصد باید باشد تا رقابت سالم ایجاد شود‌.

آزادسازی قیمت خودرو باید در کنار واردات با تعرفه پایین انجام شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شب گذشته برنامه فرامتن به موضوع  زیان انباشته خودروسازان و میزان واردات خودروهای نو و کارکرده با حضور جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس و اسماعیل شجاعی کارشناس خودرو پرداخت.

    در این برنامه جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس  گفت: خودروسازان امروز آنقدر قدرتمند شده اند که امکان رقابت با آنها وجود ندارد.

    وی با بیان اینکه من با آزاد سازی قیمت خودرو موافق هستم گفت: اما باید در کنار آن واردات خودرو با تعرفه های معقول و منطقی وجود داشته باشد.

    نماینده مجلس ادامه داد: 50 سال است که دولت از خودروسازی حمایت کرده است اگر واردات درست و منطقی صورت گیرد خود به خود رقابت سالم ایجاد می شود و کیفیت خودروها هم افزایش می یابد‌.

    رشیدی کوچی اظهار کرد: پشت پرده واردات مافیا است و هنوز مشخص نیست واردات انجام می شود.

    این نماینده مجلس اظهار کرد : علت اساسی بی کیفیت بودن محصولات، نبود رقابت و وجود انحصار در این بخش است.

    شجاعی کارشناس خودرو هم در ادامه این برنامه گفت: زیان انباشته ایران خودرو حدودا 156 هزار میلیارد ریال و سایپا 100 هزار میلیارد ریال است .

    وی تاکید کرد: اگر واگذاری این دوبنگاه اقتصادی را به بخش خصوصی انجام دهیم به طور قطع شاهد افزایش چشم گیر کیفیت خواهیم بود و این درحالی است که باید از مدیران و کارشناسان صالح و کارآمد در این بخش استفاده کنیم.دولت دخالت خود را باید قطع کند و از افراد متخصص استفاده کند.

    شجاعی افزود: 800 قطعه ساز داریم که آماده هستند به حوزه خودروسازی کشور کمک کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط