فونیکسریمکسبهتام

دانشیار دانشکده مهندسی خودرو تاکید کرد

تمرکز بر فناوری ها راه ماندگاری صنعت خودرو در شرایط تحریم

عصر خودرو- عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: توسعه فناوری تنها راه حل ماندگاری صنعت خودرو در شرایط فعلی است که حتی بانک های چینی نیز فعالیت خود را با ایران ادامه نمی دهند.

تمرکز بر فناوری ها راه ماندگاری صنعت خودرو در شرایط تحریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶:۰۰

    امیرحسن کاکایی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو » ، با تاکید بر ضرورت یافتن راه های جدید دور زدن تحریم ها افزود: امیدواریم دولت کشورهای اروپایی و چین نسبت به اصلاح مسیرهای همکاری اقدام کنند چرا که شرایط فعلی موقعیت مناسبی برای جنگ با این کشورها نیست بلکه تنها باید راه کارهای دور زدن تحریم ها را پیدا کنیم هر چند که این امر نیز راه حل اصولی نیست.
    وی ادامه داد: در چنین شرایطی توسعه فناوری در داخل کشور اصلی ترین ضرورت در همه زمینه ها خواهد بود و هرچند در همه زمینه ها این امکان وجود ندارد و اقتصادی نیست اما در نهایت اقتصاد را مقاوم کرده و باعث پشیمانی کشورهای خارجی از جمله آمریکا نسبت به تحریم ایران می شود.
    دانشیار دانشکده مهندسی خودرو با اشاره به مطالعه ای در زمینه اثربخشی تحریم های امریکا بر علیه کشورهای دنیا اظهار کرد: این مطالعه که 60 بار از سوی آمریکایی ها انجام شده نشان می دهد تحریم ها بعد از سه سال کارایی خود را از دست می دهند چرا که در این مدت مردم این کشورها فعالیت بر اساس مکانیزم های جدید را می آموزند بر این اساس لازم است جهانی کار کنیم هرچند هم اکنون آمریکایی ها حتی با چین و اروپا بر سر تعرفه ها درگیر هستند و کل دهکده جهانی را دچار چالش کردند اما به هرحال جهانی سازی فناوری، راهکار دور زدن تحریم ها است.
    کاکایی ادامه داد: به هر حال باید با این شرایط کنار بیاییم ضمن آن که تجربه نشان داده در نقطه ای که فناوری به مسیر خوبی رسیده، کشورهای خارجی دوباره به چرخه همکاری با ایران بازمی گردند تا مانع از فعالیت متخصصان داخلی شوند که نمونه آن موفقیت در نیروگاه های آبی و گازی است بر این اساس تمرکز بر فناوری تحریم ها را متزلزل خواهد کرد.
    این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در حال حاضر تمرکز تنها بر روی معلول ها است در حالی که باید بر روی علت ها و شرایط راهبردی تمرکز کرد در این شرایط پرسش کلیدی که مطرح می شود این است چگونه صنعت خودرو رشد می یابد در این وضعیت خواسته های 40 ساله صنعت خودرو مطرح می شود.

    گزارش:میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو