فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی

آرامش ارزی بازار خودروهای وارداتی را راکد کرد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی به دنبال تثبیت نرخ ارز، دلالان از بازار خودروهای وارداتی خارج شده‌اند به همین دلیل بازار این نوع خودروها راکد شد.

آرامش ارزی بازار خودروهای وارداتی را راکد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  مصطفی ممقانی کارشناس صنعت خودرو گفت: به عنوان مثال قیمت هیوندایی IX55 که در زمان رسیدن قیمت دلار به حدود چهار هزار تومان به 190 میلیون تومان افزایش یافته بود هم اکنون به 160 میلیون تومان کاهش یافته است.این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: به نظر می رسد تا زمان تثبیت نرخ دلار بازار خودروهای وارداتی همچنان در رکود خواهد بود. در صورت افزایش دوباره نرخ دلار نیز با ورود مجدد واسطه ها قیمت ها دوباره افزایش خواهد یافت.
    http://www.asrekhodro.com/News/24003

    مشارکت انجمنهای صنفی در قیمت‌گذاری، مقدمه آزادسازی قیمت خودروست
    شش سال پیش در چنین روزی رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری اصل 44 قانون اساسی اظهار کرد: تا ابد نمی‌توان دیوار تعرفه‌ها را حفظ کرد. بنابراین خودروسازان کشور باید به سمت رقابتی کردن کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش با سرعت بیشتری حرکت کنند.  نماینده مردم اصفهان، خواستار تعیین تکلیف صنعت خودروسازی کشور در قالب قانون سیاستهای اجرایی اصل 44 قانون اساسی شد و افزود: آیا صنعت خودروسازی کشور دولت است یا خصوصی؟ اگر دولتی است پس الزامات این بخش باید جزء به جزء پیاده شود و نظارت بر قیمت و کیفیت با قوت دنبال شود اما اگر خصوصی است، در این صورت باید کلیه الزامات مختص شرکتهای خصوصی مشمول خودروسازان کشور شود.رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و پیگیری و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد: تصمیم جدید سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده در دخیل کردن مجامع صنفی برای قیمت گذاری خودرو اولین گام در آزادسازی قیمت خودروست. به بیان دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خودروسازان کشور و انجمنهای صنفی خودروساز را در زمره شرکتهای خصوصی قرار داده و زمینه خروج سهام دولت از این شرکت ها را به وجود آورد در این صورت تشکیل مجامع و انتصابات مدیریت در شرکتهای خودروسازی بر اساس قانون تجارت انجام شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/24027


    کد رهگیری، این بار برای معاملات خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف هفته‌های آینده، تمامی معاملات خودرو در بازار دارای کد رهگیری خواهد بود و نمایشگاه‌های خودرو نیز همچون بنگاههای معاملات ملکی، موظف به ثبت معاملات خودرو در سامانه کد رهگیری معاملات خودرو خواهند بود.
    البته آن روزها بازارسیاه کد رهگیری نیز در برخی بنگاهها شکل گرفته بود و اگر بنگاهی این سیستم را در اختیار داشت، معمولا خارج از عرف کمیسیونی که باید برای انجام هر معامله از مشتریان خود یعنی خریدار و فروشنده دریافت می کرد، به دلیل دارا بودن این امتیاز از مردم طلب می کرد.
    حال دولت تصمیم گرفته است که سیستمی شبیه به این سامانه را برای انجام معاملات خودرو راه اندازی کند و البته توافقاتی را نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتحادیه کشوری بنگاهداران اتومبیل انجام داده و بر این اساس قرار است که این سامانه هرچه زودتر و حتی در یکی دو هفته آینده به صورت پایلوت راه اندازی شود.

    http://www.asrekhodro.com/News/24007

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط