فونیکسریمکسبهتام

ثبات قیمت‌ها در یک ماه اخیر

بازار خودروهای خارجی همچنان در رکود

عصر خودرو- رصد بازار خودروهای خارجی در پایتخت، همچون هفته‌های گذشته حاکی از تداوم رکود عمیق و ثبات قیمت‌ها در این بازار است.

بازار خودروهای خارجی همچنان در رکود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، با وجود رکود یاد شده، اما قیمت‌ها از سوی فروشندگان بالا اعلام می‌شود.

    به طور مثال فروشندگان بابت هر دستگاه خودروی تیگوان (شاسی بلند فولکس واگن) صفر کیلومتر مدل 2018 حدود 4.2 میلیارد تومان و هر دستگاه سانتافه صفر کیلومتر مدل 2017 بیش از سه میلیارد تومان مطالبه می‌کنند.

    در این زمینه یک فعال بازار خودروهای خارجی گفت: اکنون قیمت خودروهای داخلی نیز چند هفته‌ای است که ثابت مانده و حتی اعلام بدون قرعه‌کشی بودن دو مدل خودروی کوئیک و شاهین نیز تاثیری بر قیمت داخلی‌ها نداشته است.

    «کورش طواحن» بیان‌داشت: به تبع داخلی‌ها، قیمت خارجی‌ها نیز همچون یک ماه اخیر بدون تغییر مانده است، اما معتقدیم قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان بالا است.

    وی، وضعیت فعلی بازار را فقط به نفع خودروهای چینی برشمرد که در ماه های اخیر با رشد قیمتی نیز همراه بوده‌اند؛ به‌طور مثال هر دستگاه فیدیلیتی مونتاژی گروه بهمن که 1.1 میلیارد تومان قیمت داشت، اکنون در محدوده قیمتی 1.4 میلیارد تومان قرار گرفته است.

    طواحن، همچنین صحبت‌های انجام شده پیرامون واردات خودرو و در دست تهیه بودن آیین‌نامه واردات را بی‌تاثیر بر قیمت‌ها و بازار توصیف کرد و افزود: در سال‌های گذشته و به‌خصوص از اواخر پارسال و ماه‌های گذشته اخباری از سوی مسوولان به گوش رسید، اما باید گفت گوش مردم از این حرف‌ها پر شده است.

    وی معتقد است: تا واردات شکل اجرایی به خود نگیرد و مشخصات و مختصات خودروهایی که می‌توان وارد کرد مشخص نشود، نمی‌توان تاثیری بر قیمت‌ها انتظار داشت.

    این کارشناس بازار خودرو همچنین درخصوص مطرح شدن واردات خودروهای زیر 10 هزار دلار، اظهار داشت: در این محدوده قیمتی فقط می‌توان خودروهای هندی وارد کرد و خودروی اروپایی، کره‌ای یا ژاپنی در این بازه قیمتی وجود ندارد. امروز حتی قیمت خودروهای چینی که در بازار کشورمان حضور دارند، دست‌کم 15 هزار دلار است  

    بر اساس این گزارش، پیشتر «منوچهر منطقی»‌ معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت درخصوص آخرین وضعیت آیین‌نامه واردات خودرو، خاطرنشان‌کرد: این آیین‌نامه اکنون در هیات دولت در دست تصویب بوده و فرایند کار آن در حال انجام است.

    وی تاکید کرد: در این آیین‌نامه باید نظر همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه گرفته شود و سپس متناسب با آن طرح، آیین‌نامه اجرایی تنظیم شود که تلاش می‌شود در آن از نظرات همه تشکل‌ها و بخش خصوصی نیز استفاده شود.

    منطقی ادامه‌داد: امروز می خواهیم وارد دورانی از خودروسازی شویم که محصولات مناسب با قیمت مناسب تولید یا وارد کرده و اتفاقات خوبی از نظر فناوری در این صنعت بیفتد.

    همچنین «محمدرضا نجفی‌منش» رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صمت، واردات خودروهای اقتصادی به کشور با هدف داخلی‌سازی تدریجی آنهاست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو