فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

چراغ سبز دولت به درخواست افزایش قیمت خودروسازان

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی در حالی که خودروسازان همواره بر لزوم افزایش قیمت تولیدات خود تأکید دارند، به نظر می‌رسد دولت تا حدی با این موضوع کنار آمده است و صحبتهای اخیر برخی مسئولان نیز به منزله چراغ سبزی به درخواست خودروسازان است.

چراغ سبز دولت به درخواست افزایش قیمت خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، به همین دلیل خودروسازان همچنان به دنبال دریافت مصوبه های جدیدی برای افزایش قیمت محصولات خود هستند و در عین حال همواره بر لزوم آزادسازی قیمت خودرو تأکید داشته اند. هرچند منتقدان این موضوع نیز معتقدند قیمت خودرو زمانی باید آزاد شود که واردات خودروهای خارجی نیز بدون تعرفه و به صورت آزاد به کشور صورت گیرد. روز گذشته غضنفری وزیر صنعت در مورد جایگاه سازمان حمایت گفته بود: این سازمان باید در نهایت نظم دهنده باشد، نه یک قیمت گذار.با توجه به اینکه به تازگی در شورای رقابت مصوبه ای مبنی بر قیمت گذاری خودرو توسط این شورا صادر شده است شاید این حرف وزیر صنعت به معنی آن باشد که قیمت گذاری برخی کالاها مانند خودرو باید به این شورا واگذار شود و یا اگر این کار مغایرت قانونی دارد، قیمت گذاری آزاد شود زیرا در حال حاضر به جز سازمان حمایت، سازمان دیگری عهده دار تعیین قیمت خودرو نیست.طبق مصوبه اخیر شورای رقابت، فضای بازار خودرو از درجه انحصار بالایی برخوردار است، به همین دلیل از این پس قیمت گذاری انواع محصولات خودرو توسط هر نهاد و سازمانی غیرقانونی است و هیچ سازمان و ارگانی حتی سازمان حمایت از تولید و مصرف کنندگان حق تعیین قیمت گذاری محصولات خودرو را ندارد.
    http://www.asrekhodro.com/News/23635

    جدیدترین آمار تولید خودرو اعلام شد
    شش سال پیش در چنین روزی تولید انواع خودرو در آبان‌ماه 54.91 درصد و در هشت ماه امسال 45.40 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت. تولید انواع خودرو در 8 ماه امسال نیز 45.40 درصد نسبت به هشت ماه نخست سال گذشته کاهش یافته است به گونه ای که تولید خودرو از یک میلیون و 110 هزار و 417 دستگاه در 8 ماه سال گذشته به 606 هزار و 371 دستگاه در سال جاری کاهش یافته است.
    http://www.asrekhodro.com/News/23613

    پارس خودرو خواستار تولید تندر 90 یک ایربگه شد
    شش سال پیش در چنین روزی دبیر انجمن خودروسازان ایران از درخواست پارس خودرو از سازمان ملی استاندارد ایران برای تولید تندر 90 با یک کیسه هوا (ایربگ) خبر داد. وی ادامه داد: براساس اعلام شرکت پارس خودرو، رنوپارس درخواست کرده که به دلیل برخی محدودیت ها، تندر 90 بدون کیسه هوای سرنشین و تنها با کیسه هوای راننده تولید شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/23612

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو