فونیکسریمکسبهتام

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت؛

دولت مصمم است قیمت خودرو را متعادل کند تا از خودرو سازان حمایت شود

عصر خودرو- محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد:امروز با توجه به رهنمودی که مقام معظم رهبری در خصوص لایحه بودجه ۹۸ داشتند، آقای رئیس جمهور بحث مفصلی را راجع به این موضوع مطرح کرد تا چگونه بتوانیم ابعاد مختلف بودجه را لحاظ کنیم.

دولت مصمم است قیمت خودرو را متعادل کند تا از خودرو سازان حمایت شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، وی افزود: پس از این رهنمود، روز گذشته جلسه مشترکی بین مجلس و دولت در خصوص بودجه تشکیل شد و امروز هم ادامه دارد.

    واعظی ادامه داد : امیدواریم بودجه ای که مشخص می شود بتواند هم امورات کشور را پیش ببرد و هم طبقه کارمند و بازنشسته در آن دیده شود.

    رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: ما امروز در شرایط تحریمی سختی قرار داریم و اگر بنا باشد افزایش یارانه را در دستور کار قرار دهیم با توجه به اینکه 87 میلیون نفر یارانه بگیر داریم به کسی چیزی نمی رسد.

    واعظی در خصوص زمان اعلام سازوکار مالی ویژه اروپا(SPV)  خاطر نشان کرد: رهبران کشورهای اروپایی در تماس‌های خود با سفرای ما و شخص وزیر امور خارجه،  بارها از اراده اروپا مبنی بر تعهد به ایجاد ساز و کار مالی ویژه موسوم به SPV تاکید کردند.

    وی ادامه داد: اروپا امروز در حال تکمیل ساز و کار مالی ویژه هست و آن طور که به ما اعلام کردند تا 2 یا 3 هفته آینده این موضوع نهایی خواهد شد.

    رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: اروپایی‌ها در تماس‌های خود با مقامات ایران از فشاری که آمریکا به آنها وارد می‌آورد خبر دادند و ما تاکنون هیچ اراده ای مبنی بر اینکه تاخیر آنها در اعلام نتیجه ساز و کار مالی، تعمدی بوده است نداریم.

    واعظی درباره  مسائل مربوط به گرجستان،یادآور شد:سفیر گرجستان به وزارت امورخارجه احضار شده و این بحث پیگیری می شود مردم فعلا سفر خود را به این کشور انجام ندهند.

    وی در مورد نامه اسحاق  جهانگیری به مقام معظم رهبری،گفت: من این نامه را ندیدم.

    رئیس دفتر رئیس جمهورتصریح کرد:  در ستاد اقتصادی دولت مطرح شد  که قیمت خوردو در کارخانه به صورت شناور پنج درصد کمتر از نرخ بازار باشد که این بحث در زمان وزارت آقای شریتمداری مطرح شده بود  که تاکنون  اجرایی نشده است. آقای شریعتمداری در دو جلسه در ستاد اقتصادی دولت گزارش دادند؛ در صورتی که قیمت خودرو افزایش نیابد؛ خودرو سازان و قطعه سازان ورشکسته خواهند شد؛ دولت مصمم است قیمت خودرو را متعادل کند تا از خودرو سازان حمایت شود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو