فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

خودروسازان برای افزایش دوباره قیمت مستندات ارائه کنند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی ، رئیس سابق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: خودروسازان برای افزایش دوباره قیمت محصولات خود باید مستندات ارائه کنند، در غیر این صورت حق افزایش قیمت ندارند.

خودروسازان برای افزایش دوباره قیمت مستندات ارائه کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  سید جواد تقوی در زمینه افزایش قیمت خودرو گفت: ما بازه زمانی را در افزایش قیمت خودرو مورد توجه قرار می دهیم اما برای درخواست های دوباره افزایش قیمت ، خودروسازان حتما باید اسناد خود را ارائه کنند و در کارگروه های مربوط بحث شود و اگر تاییدیه بگیرد، برای تصمیمات آینده مورد توجه قرار می گیرد.وی تاکید کرد: معیار افزایش قیمت با توجه به نوع کالا و خدمت متفاوت است و اگر کالایی سهم ارز بری بالایی دارد و ضریب وابستگی به وارداتش بالاست ، نرخ جهانی و تغییرات نرخ ارز در آن فوق العاده تاثیر گذار است.وی ادامه داد: اما اگر کالایی در داخل تولید می شود بیشتر هزینه حمل و نقل و مواد اولیه وهزینه های بالاسری و.. در قیمت تمام شده آن تاثیر گذار است که در اینجا صحبت از قیمت نهایی و سود عمده و خرده ای است که ما در چارچوب ضوابط قانونی به آن می دهیم.

    http://www.asrekhodro.com/News/23469


    با توزیع عادلانه محصولات تلاش کردیم خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد
    شش سال پیش در چنین روزی ، معاون سابق بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: افزایش 400 درصدی بهای برخی مواد اولیه و کمبود حمایت های مالی به روند تولید خودرو آسیب می رساند و با توجه به تقاضای بازار نرخ خودرو نیز افزایش می یابد. عبدالله بابایی افزود: با توزیع عادلانه محصولات تلاش کردیم خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد که تا حدودی موجب ثبات قیمت ها در بازار شده است.معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو افزود: روند افزایش تامین مواد اولیه و قطعات موجب افزایش عرضه و کاهش قیمت ها شده است.در حالیکه سه هزار و 700 میلیارد ریال در سال اعتبار داریم اما تاکنون ریالی از آن را دریافت نکرده ایم.
    http://www.asrekhodro.com/News/23467


    سود خودروسازان حداقل 17 درصد است
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرکل سابق دفتر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: نحوه محاسبه سود خودروسازان براساس هزینه فایده است و با سود 17درصد(مثبت و منفی سه درصد)درنظر گرفته می شود ، پس این اظهارات که خودروسازان با ضرر تولید می کنند، صحت ندارد. شهرام میرآخورلو با بیان اینکه خودروسازان از سود کافی برخوردارند ، اظهار کرد: از سوی دیگر برای واردکنندگان خودرو نیز حداقل سود 15 درصد در نظر گرفته شده است.وی بابیان اینکه اغلب خودروسازان فقط تولیدات قطعه سازان کشوررا مونتاژ می کنند، تاکید کرد : سود اصلی باید به قطعه سازان تعلق گیرد و اگر ضرری هم در تولید خودرو اتفاق می افتد، به قطعه سازان تحمیل می شود.به گفته وی، بدهی معوقه سه ماهه خودروسازان به قطعه سازان به بیش از 10 ماه افزایش یافته که باعث توقف تولید قطعه سازان شده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/23462

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم