فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان برای افزایش مجدد قیمت مستندات ارائه کنند

عصرخودرو: رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: خودروسازان برای افزایش مجدد قیمت محصولات خود باید مستندات ارائه کنند، در غیر این صورت حق افزایش قیمت ندارند.

خودروسازان برای افزایش مجدد قیمت مستندات ارائه کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۳:۴۱
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از مهر، سید جواد تقوی در زمینه افزایش قیمت خودرو گفت: ما بازه زمانی را در افزایش قیمت خودرو مورد توجه قرار می دهیم اما برای درخواستهای مجدد افزایش قیمت ، خودروسازان حتما باید اسناد خود را ارائه کنند و در کارگروههای مربوط بحث شود و اگر تاییدیه بگیرد، برای تصمیمات آتی مورد توجه قرار می گیرد.



    وی تصریح کرد: هنوز در بررسی کارشناسی چیز جدیدی را دریافت نکردیم. وی تاکید کرد: معیار افزایش قیمت با توجه به نوع کالا و خدمت متفاوت است و اگر کالایی سهم ارز بری بالایی دارد و ضریب وابستگی به وارداتش بالاست ، نرخ جهانی و تغییرات نرخ ارز در آن فوق العاده تاثیر گذار است.



    وی ادامه داد: اما اگر کالایی در داخل تولید می شود بیشتر هزینه حمل و نقل و مواد اولیه وهزینه های بالاسری و.. در قیمت تمام شده آن تاثیر گذار است که در اینجا صحبت از قیمت نهایی و سود عمده و خرده ای است که ما در چارچوب ضوابط قانونی به آن می دهیم.



    تقوی همچنین اظهار کرد: باید بین گرانی و تغییرات منطقی قیمت و تخلف اقتصادی تفاوتی قایل شویم چراکه در تخلف شخص یا بنگاه متخلف علاوه بر همه اینها می خواهد سود بیشتری ببرد که سازمان حمایت حتما برخورد شدیدی با آْنها خواهد کرد.



    وی خودروهای لوکس را با حجم موتور بیش از 2400 سی سی توصیف کرد و گفت: تصمیم گیری در حوزه خودرو بیشتر در کمیته خودرو و حوزه سیاستگذاری عالی آن اتفاق می افتد اما تفاوتی بین خودروهای لوکس و خودروهایی که دهکهای پایین جامعه استفاده می کنند قایل هستیم و شاید از این به بعد ارز بری خودروهای لوکس با محدودیت های بیشتری روبرو شود و برای این بخش دقت بیشتری در محاسبات داریم.






    کرمان موتوراکستریم