فونیکسریمکسبهتام

رییس برکنار شده نیسان اتهاماتش را رد کرد

عصر خودرو- 'کارلوس گون' رییس برکنار شده هیات مدیره «نیسان موتور» اتهام های مطرح شده علیه خود را رد کرد.

رییس برکنار شده نیسان اتهاماتش را رد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،  شبکه تلویزیون 'ان اچ کی' ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد 'گون' به دادستان های توکیو گفته است در کم گزارش کردن درآمد خود در گزارش های مالی شرکت، هیچ قصدی نداشته است.
    منابع می گویند رییس 64 ساله پیشین نیسان در حال صحبت کردن با دادستان ها است این نخستین بار است که سخنان این غول صنعت خودروسازی درباره اتهام های مطرح شده علنی می شود.
    'کارلوس گون' و 'گرگ کِلی' هفته گذشته به ظن کم گزارش کردن درآمد 'گون' به میزان ده ها میلیون دلار در طول بازه بیش از هشت سال، دستگیر شدند.
    گون مظنون است به کِلی دستور داده است درآمد سالانه او را در حدود 1 میلیارد ین، معادل تقریبا 9 میلیون دلار گزارش دهد.
    هیات مدیره شرکت نیسان روز پنجشنبه گذشته 'گون' را از سمت ریاست و 'کلی' را از سمت مدیر اجرایی برکنار کردند.
    در عین حال منابع رسانه ای در ژاپن احتمال می دهند یک گریزگاه مالیاتی برون مرزی در خلاف مالی مشکوک 'کارلوس گون' مدیرعامل پیشین شرکت خودروسازی نیسان موتور ژاپن مشارکت داشته باشد.
    کلی در تاسیس یک شرکت زیرمجموعه نیسان در هلند در سال 2010 میلادی مشارکت داشت نیسان در حدود 53 میلیون دلار در این شرکت تابع سرمایه گذاری کرد.
    به گفته منابع آگاه، حدود یک سوم این پول به چندین شرکت در «جزایر ویرجین» منتقل شد. این شرکت ها تحت کنترل شرکت زیرمجموعه نیسان در هلند بودند از مبالغ انتقال داده شده جهت خرید و نوسازی منازل لوکسی در برزیل و لبنان برای گون استفاده شده بود.
    اما نیسان موتور می گوید 'هیروتو سایکاوا' رییس و مدیرعامل جدید این شرکت امروز دوشنبه در خصوص سوء عمل ادعا شده مربوط به 'کارلوس گون'، رییس پیشین هیات مدیره، برای کارمندان توضیح خواهد داد.
    سایکاوا درباره اتهام ها مبنی بر اینکه گون میزان درآمد خود را کمتر گزارش کرده و از پول های شرکت برای مخارج شخصی خود استفاده کرده است، از طریق ارتباط ماهواره ای برای کارکنان نیسان در سراسر جهان توضیحاتی ارایه خواهد کرد.
    سایکاوا همچنین قصد دارد که در باره تصمیم برکناری گون که روز پنجشنبه در نشست فوق العاده هیات مدیره گرفته شد هم توضیح بدهد.
    'گون' که ریاست شرکت رنو فرانسه را نیز برعهده داشت در سال 2011 میلادی رییس نیسان شد و از سال 2016 میلادی نیز ریاست میتسوبیشی را در اختیار داشته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو