فونیکسریمکسبهتام

معمای یک فرار بزرگ؛

آیا ژاپنی‌ها خودشان کارلوس گون را فراری داده‌اند؟

عصر خودرو- یک کارشناس حقوقی می‌گوید فرار اخیر کارلوس گون، مدیر عامل پیشین رنو-نیسان از ژاپن به لبنان، بدون برنامه‌ریزی گسترده و احتمالا کمک دولت ژاپن میسر نبوده است.

آیا ژاپنی‌ها خودشان کارلوس گون را فراری داده‌اند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از یورونیوز ، استیفن گیونس، وکیل تجاری آمریکایی روز چهارشنبه یکم ژانویه از دفتر کار خود در توکیو به خبرگزاری فرانسه گفت: «احتمالا بخش‌هایی از دولت ژاپن صلاح را در این دیده‌اند که بگذارند این رویداد (فرار گون) اتفاق بیفتد زیرا قرار بود محاکمه او مدت زمان طولانی جریان داشته باشد و به نظر آنها راه حل گریز از این روند طولانی همین بوده است.»

    استیفن گیونس با یادآوری این که لبنان با ژاپن قرارداد استرداد مجرمین ندارد، می‌گوید کارلوس گون با ورود به بن‌بست لبنان، پل‌های پشت سر خود را خراب کرده و عجالتا در این کشور گیر افتاده است. به گفته او اگر اتفاق خاصی نیفتد، مدیرعامل پیشین رنو-نیسان مجبور خواهد بود تا آخر عمر در لبنان بماند.

    کارلوس گون (غصن) که اصالت لبنانی دارد و علاوه بر ملیت این کشور دارای تابعیت فرانسوی و برزیلی هم هست، مدیر عامل شرکت خودروسازی فرانسوی-ژاپنی رنو-نیسان بود. او در یکی از سفرهایش به ژاپن، به دلیل تخلف مالی در این کشور بازداشت و متعاقبا به قید وثیقه آزاد شده بود.

    دادگاه کارلوس گون قرار بود در ماه آوریل آینده برگزار شود، اما او در حالی که بر اساس قانون ژاپن در زمان آزادی موقت حق خروج از کشور را نداشت، روز دوشنبه ناگهان سر از لبنان درآورد.

    تلویزیون ام‌تی‌وی لبنان گفته است که آقای گون با پنهان شدن در یک جعبه بزرگ ساز، با هواپیما از ژاپن خارج شده است. به گزارش این شبکه تلویزیونی خصوصی، یک گروه ویژه شبه‌نظامی در پوشش گروه نوازندگان برای نواختن موسیقی در جشن تولد، وارد محل سکونت کارلوس گون شده و سپس او را درون یکی از جعبه‌های ساز گذاشته و از آنجا خارج کرده‌اند. به این ترتیب دوربین‌های مداربسته نصب شده در محل، خروج آقای گون را ضبط نکرده‌اند و شبه‌نظامیان پس از انتقال او به یک فرودگاه درجه دو، با هواپیما به خارج از کشور منتقلش کرده‌اند.

    هیچ مقام رسمی ژاپنی یا لبنانی این گزارش عجیب و غریب را که بیشتر به فیلم‌های تخیلی هالیوودی شباهت دارد، تأیید نکرده است.

    موضوع عجیب دیگر در فرار آقای گون آن است که از قرار، او به صورت غیرمستقیم و از طریق ترکیه به لبنان رفته و کسی نمی‌داند مأموران فرودگاه‌های ژاپن و ترکیه چگونه متوجه او نشده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو