فونیکسریمکسبهتام

نصف خودروهای هند تا ۲۰۳۰ گازسوز می‌شوند

عصر خودرو- دولت هند با هدف کاهش آلودگی هوا قصد دارد تولید خودروهای گازسوز در این کشور را افزایش دهد و تا ۲۰۳۰ نصف خودروهای فروش رفته در این کشور گازسوز باشند.

نصف خودروهای هند تا ۲۰۳۰ گازسوز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، اگر زیرساخت‌های لازم توسط دولت هند طی دهه آینده فراهم شود خودروهای گاز طبیعی یکی از دو خودروی فروخته شده را در سال 2030 تشکیل خواهند داد که به نفع خودروسازانی مانند ماروتی سوزوکی و هیوندای موتور ایندیا خواهد بود .

    نصف خودروهای هند تا 2030 گازسوز می‌شوند
    دولت هند اخیرا از یک طرح توسعه زیرساخت‌های گاز طبیعی خبر داده که طی 10 سال آینده 10 هزار ایستگاه cng برپا می‌کند. بعلاوه، هیئت تنظیم گاز طبیعی و نفت هند اعلام کرد که طرح هایی برای برپایی دهمین دور تلاش‌هایشان برای توزیع گاز شهری در اواخر این ماه دارند تا زیرساخت‌های سی ان جی را به 124 منطقه دیگر گسترش دهند .
    موسسه تحقیقاتی نامورا در گزارشی اعلام کرد این اقدامات می‌تواند به افزایش 50 درصدی فروش خودروهای گاز طبیعی تا سال 2030 کمک کند .
    در حال حاضر ماروتی سوزوکی و هیوندای موتور ایندیا اصلی ترین بازیگران در فروش خودروهای گاز طبیعی هستند. با توجه به افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در چند ماه گذشته ، بزرگترین خودروساز کشور شاهد افزایش 50 درصدی فروش اتومبیل های سی ان جی به بیش از 55000 واحد در نیمه اول سال مالی جاری بوده است .
    هیوندای نیز در اواخر ماه گذشته رکوردی را در افزایش تقاضا برای مدل های سی ان جی سوز خودرو های کوچک ساندرو ثبت کرده است. یک مقام ارشد اجرایی صنعت گفت هزینه راه اندازی خودروهای سی ان جی سوز در مقایسه با بنزین و گازوئیل بسیار پایین‌تر است، ولی نبود یک شبکه توزیع مناسب این تقاضا را خراب کرده است .
    خودروهای سی ان جی سوز تا حد زیادی در دهلی و شهرهایی مثل گوات، ماهاراشترا،تلانگارا،اودیشا، پرادش و پنجاب فروخته میشود.از آوریل سال 2018 ،4424 ایستگاه سی ان جی در سراسر کشور احداث شده است .
    جدا از کاهش واردات نفت خام، گزارش نامورا نشان می دهد که طرح توسعه زیرساخت‌های گاز طبیعی می تواند تا 4 هزار شغل جدید ایجاد کند. رانندگان سه چرخه ها و خودروهای کوچک شاهد افزایش ماهانه 5000 تا 8000 روپیه در درآمد خود خواهند بود. خودروهای گازسوز به مهار آلودگی هوا در شهرهای بزرگ هم کمک می کنند .
    در حالی که سی ان جی یک سوخت جایگزین خوب برای خودروهای داخلی مثل سه چرخه ها و اتومبیل های کوچک و سبک است، جایگزین قابل اطمینانی هم برای گازوئیل و خودروهای سنگین خواهد بود .
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو