فونیکسریمکسبهتام

فروش تاتاموتورز افزایش یافت

عصر خودرو- تاتا موتورز هند، با ارزش‌ترین خودروساز این کشور، افزایش بیش از دو برابری سود سه ماهه سوم را گزارش کرد که انتظارات را شکست زیرا شاهد فروش بالایی در واحد خودروهای لوکس بریتانیایی خود، جگوار لندرور بود.

فروش تاتاموتورز افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سود خالص تلفیقی در سه ماه منتهی به 31 دسامبر نسبت به سال قبل به 70.25 میلیارد روپیه (847.7 میلیون دلار) افزایش یافت. تحلیلگران به طور متوسط سود معادل 44.51 میلیارد روپیه را انتظار داشتند.

    خودروهای جگوار لندرور گران‌تر و سودآور تقریباً دو سوم درآمد تاتا موتورز را تشکیل می‌دهند. این بخش به جمعیت مرفه جهانی که تا حد زیادی تحت تأثیر تورم بالا قرار ندارند، پاسخ می‌دهد. این گروه اوایل این ماه اعلام کرد که فروش جگوار لندرور در دوره اکتبر تا دسامبر 27 درصد افزایش یافته است.

    این امر باعث شد تا کل درآمد سه ماهه تاتا موتورز 25 درصد افزایش یابد و به 1.11 تریلیون روپیه برسد و از انتظارات تحلیلگران پیشی بگیرد و حاشیه سود قبل از بهره، مالیات و هزینه استهلاک وام از 11.1 درصد در سال گذشته به 14.3 درصد افزایش یابد. با این حال، بازار داخلی آن همچنان تحت تأثیر تقاضای ضعیف قرار داشت و بر اساس داده‌های فروش ماهانه، حجم کل فروش در سه‌ماهه نسبتاً 3 درصد افزایش یافت.

    طبق گزارش رویترز، در اوایل هفته گذشته سهام تاتا موتورز افزایش یافت و به این شرکت کمک کرد تا از ماروتی سوزوکی پیشی بگیرد و عنوان ارزشمندترین خودروساز هند را به خود اختصاص دهد. در حالی که ماروتی خودروهای بیشتری می فروشد، تاتا موتورز از نظر درآمد به عنوان بزرگترین خودروساز شناخته می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط