فونیکسریمکسبهتام

طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز اجرا شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اجرای طرح تشدید برخورد با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و دودزا در این استان از صبح امروز سه شنبه خبر داد.

طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز اجرا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ غلامعلی شرق  افزود: با توجه به سفرهای گسترده ، ترافیک سنگین ، آلودگی هوا
    و فصل پاییز که سبب وارونگی هوا می شود یکی از ماموریت های ویژه پلیس برخورد با خودروهای آلاینده است.
    وی خاطرنشان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
    شرق گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.
    وی بیان کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این طرح اعمال قانون می شوند.
    وی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد و ادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود، توقیف و به تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.
    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: خودروهای تولید سال 93 به بالا نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند اما تولید سال 93 به پایین باید دارای معاینه فنی باشند.
    شرق اظهار داشت: چنانچه خودرویی فاقد معاینه فنی باشد مبلغ 500 هزار ریال جریمه خواهد شد.
    وی بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
    وی افزود: اکنون 11 مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.
    از ابتدای سالجاری تاکنون 15 هزار و 685 خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو