فونیکسریمکسبهتام

معاون پلیس راهور تهران بزرگ:

۱۹ هزار خودروی دودزا اعمال قانون شده‌اند

عصر خودرو- سرهنگ مومنی از طرح تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: طی امسال ۱۹ هزار خودروی دودزا اعمال قانون شده‌اند.

۱۹ هزار خودروی دودزا اعمال قانون شده‌اند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ مومنی گفت: دیروز جلسه کمیته آلودگی هوا تشکیل شد و مصوبه ای که قرار شد پلیس راهور تهران بزرگ آن را انجام دهد، برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در شهر تهران بود.

    وی افزود: این کاری نیست که بگوییم از امروز پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به انجام آن اقدام داشته چرا که پلیس از ابتدای سال نسبت به برخورد و اعمال قانون خودروهای دودزا اقدام کرده است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون 19 هزار خودروی دودزا اعمال قانون شده اند و به رانندگان آنها تذکر داده ایم که حتما نسبت به رفع نقص خودروی خود و رفع دودزا بودن خودروی خود اقدام نمایند.

    سرهنگ مومنی افزود: همچنین در این مدت بیش از 2 میلیون خودرویی که فاقد معاینه فنی بوده اند اعمال قانون شده اند. خودروهای فاقد معاینه فنی را دوربین های ثبت تخلف جریمه می کنند یعنی 2 میلیون خودرو به همین صورت مورد اعمال قانون این دوربین ها قرار گرفته است. شاید حواس راننده ای نبوده و معاینه فنی خودروی او تمام شده و از این دوربین ها عبور و اعمال قانون شده است.

    وی ادامه داد: از اواسط مهرماه یعنی حدود 2 ماه که از طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا می گذرد، معاینه فنی حدود سه هزار و هفتصد دستگاه خودرو که معاینه فنی دارند اما خودروی آنها دودزا بوده است نیز توسط همکاران بنده ابطال شده است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: شاید خودرویی هم باشد که چند وقت است با نداشتن معاینه فنی تردد می کند و هنوز راننده آن اقدامی برای اخذ معاینه فنی نکرده باشد و به ازای هر روزی که خودرو به این صورت در سطح معابر تردد نماید توسط دوربین ها به عنوان فاقد معاینه فنی جریمه می شود.

    سرهنگ مومنی افزود: طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی  و خودروهایی که معاینه فنی دارند ولی خودروی آنها دودزا است از امروز در سطح معابر شهر تهران و با توجه به آلودگی هوای شهر تهران و مصوبات کمیته آلودگی هوا اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط