فونیکسریمکسبهتام

مردود شدن ۱۳ درصد خودرو‌ها در معافیت میزان آلایندگی

عصر خودرو- داریوش گلعلیزاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم اظهار کرد: مراکز معاینه فنی نظارت‌های کافی خود را برای رعایت استاندارد‌های خودرو‌های در حال تردد دارند.

مردود شدن ۱۳ درصد خودرو‌ها در معافیت میزان آلایندگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، او گفت: درواقع خودرو‌هایی که شماره گذاری می‌شوند از طریق آزمایشگاه‌ها آلایندگی آنها مورد انطباق قرار می‌گیرد، ولی خودروهایی که درحال تردد هستند از طریق مراکز معاینه فنی موضوع ایمنی و آلایندگی آن ها  موردبررسی قرار می‌گیرد.

    بعد از چهار سال که خودرو‌ها معافیت می گیرند می توانند وارد چرخه مصرف قرار بگیرند. طبق بررسی‌های انجام شده حدود 13 درصد خودرو‌ها مردود می‌شوند؛ بخشی از آن ها  به موضوع آلایندگی و ایمنی بر می‌گردد. باید نظارت و تقویت در مراکز معاینه فنی روند مناسب تری به خود بگیرد. 

    گلعلیزاده تصریح کرد:دستورالعمل معاینه فنی را در دست بازنگری قرار داده ایم و همچنین کمیته تخلفات آن را تقویت کرده ایم. با واحد‌هایی که تخلفات انجام می‌دهند به صورت جدی برخورد می کنیم و طبق قانون آن ها را  مجازات خواهیم کرد.

    او گفت: هر هفته انحرافات و تخلفات در کمیته با حضور اعضا کارگروه که در ستاد تشکیل شده ،  بررسی می شوند و در آخر طبق میزان خطاها مجازات مربوطه  اعمال می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط