فونیکسریمکسبهتام

با شماره گذاری نخستین موتورسیکلت برقی؛

خط تولید جدیدترین موتورسیکلت های برقی کویر موتور افتتاح شد

عصر خودرو- شرکت کویرموتور با هدف حفظ محیط زیست و سلامت جامعه خط تولید موتورسیکلت های برقی را با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسئولان استان اصفهان و مدیران ارشد این شرکت در شهرضا افتتاح کرد.

خط تولید جدیدترین موتورسیکلت های برقی کویر موتور افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این مراسم از حمایت تمام قد این وزارتخانه از واحدهای تولیدی خبر داد و اظهار کرد: مقرر شد واحدهای تولیدی پلمپ شده، دوباره باز شده و به کار خود ادامه دهند.
    صادق نجفی اظهار کرد: تمام تلاش وزارت صمت و استراتژی هایی که در حوزه صنعت در این مقطع زمانی در نظر گرفته شده توسعه واحد های تولیدی است. اکنون دوره سختی برای تولیدکنندگان است و آن ها خط مقدم را در این شرایط دارند و کار خود را انجام می دهند.وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اول سال گفت: از ابتدای سال قرار بر آن بود که 240 هزار دستگاه خودرو نوسازی شود و حمل و نقل ترکیبی را مد نظر قرار دهیم که یکی از مهمترین مسائل در این شیوه موتور سیکلت برقی است که نه تنها وزارت صمت بلکه دیگر ارگان‌ها خصوصا شهرداری‌ها نیز به دنبال اجرایی شدن این طرح هستند و دولت نیز برای سریع‌تر و راحت‌تر شدن این موضوع واردات قطعات موتور سیکلت برقی را وارد ارز نیما کرده است. نجفی یادآور شد: وزارت صمت با امکاناتی که در اختیار دارد از تولیدکنندگان کوچک و بزرگ حمایت می‌کند و در حال حاضر  بیش از 30 قطعه‌ساز در تامین قطعات موتورسیکلت شریک هستند.
    او در ادامه افزود: هیچکس حق ندارد جلوی تولید را بگیرد، در هفته گذشته با قوه قضاییه و اقای اژه‌ای جلسه‌ای داشتیم که در این جلسه دستور داده شد هر واحد تولیدی کوچک و بزرگی که پلمپ شده است باز شود.این تصمیم در خصوص انباری‌هایی که مواد اولیه این محصولات در ان قرار دارد نیز گرفته شده است.
    نجفی ادامه داد: ما امروز همه باید در کنار هم و تولید کنندگان باشیم و به یکدیگر کمک کنیم تا پیشرفت حاصل بشود.وزارت صنعت با بانک مرکزی توافقی انجام داده تا 2هزار میلیارد تومان تسیهلات به واحد‌های تولیدی کوچک و بزرگ اعطا شود.توافقی که با رئیس هیات عامل سازمان توسعه تجارت انجام شده  1300 هزار میلیارد تومان از بودجه سال 97 کنارگذاشته شده که اولویت با صادرکنندگان است.
    رحیم خداپسند مدیر‌عامل شرکت کویرموتور نیز در این مراسم گفت: این پروژه 2 سال قبل استارت خورد و با همکاری مسئولان امروز خرسندیم تا خط تولید و پلاک گذاری موتور‌های برقی را افتتاح کنیم. در حال حاضر 80 درصد موتور‌های این کمپانی انژکتوری و 20 درصد برقی است که بر آن هستیم تا سال آینده سهم بیشتری را به موتور‌های برقی اختصاص دهیم.از این رو نیاز داریم تا کارخانه را توسعه دهیم و بخش قطعه سازی را به ان اضافه کنیم تا در زمینه اشتغال زایی و بومی سازی این موتور‌ها حرکتی انجام دهیم.

    در ادامه مجید رضایی رئیس هیئت مدیره کویر موتور در سخرانی خود گفت: از سال 91 که ایران وارد تحریم شد و با توجه به مسائل اقتصادی سالیان گذشته واحد‌های تولیدی موتور از 100 واحد به 35 واحد کاهش یافته و  طی این مدت زمان 14 میلیون دستگاه موتور سیکلت به ایران وارد و تولید شده است.

    در ادامه مراسم معاون حمل و نقل استان اصفهان صلواتی گفت: با کمک‌های بخش خصوصی و شهرداری 50 ایستگاه شارژ در دست ساخت است و مقرر شده در شهر و محدوده فضای تاریخی برای این وسیله نقلیه، فضای رفت آمد خاصی در نظر بگیریم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو