فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

افزایش قیمت خودرو، سوءاستفاده از فضای ملتهب اقتصادی یا اقدامی کارشناسانه؟

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی یک عضو سابق هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، افزایش قیمت محصولات برخی شرکت‌های خودرو ساز داخلی را سوء استفاده از فضای ملتهب اقتصادی دانست و گفت که این قیمت‌ها غیر کارشناسی و کاذب است.

افزایش قیمت خودرو، سوءاستفاده از فضای ملتهب اقتصادی یا اقدامی کارشناسانه؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، سید محمد بیاتیان اظهار کرد:‌ من فکر می‌کنم برخی تولید کنندگان داخلی در یک فضای ملتهب اقتصادی از فضا سوء استفاده کردند؛ در واقع نابسامانی بازار ارز، وضعیت اقتصادی و نبود نقدینگی در شرکت‌های خودروساز که باعث و بانی آن سوء مدیریت داخلی آنها است این قیمت‌های کاذب را ایجاد کرد در حالی که به نظر من در شرایط فعلی افزایش قیمت خودرو به نفع خودروساز و جامعه نیست.نماینده‌ مردم بیجار در مجلس، قیمت فعلی خودروهای دخلی را غیر کارشناسی دانست و اضافه کرد: کسانی که اقدام به این افزایش قیمت کردند تنها یک بعد قضیه را دیدند، ضمن این که این وضع به ضرر تولید کننده خودرو و مصرف کننده است و هر دو ضرر می‌کنند چرا که کمبود تقاضا پیش خواهد آمد.
    http://www.asrekhodro.com/News/21491

    تورم داخلی از دلایل افزایش قیمت خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق هیات رییسه اتاق ایران گفت: نوسان نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت خودرو است، زیرا واردات مواد اولیه و قطعات خودرو که پیش از این با ارز مرجع انجام می‌شد، در حال حاضر به سمت واردات با ارز آزاد حرکت می‌کند.پدرام سلطانی درباره دلایل افزایش قیمت خودرو گفت: علاوه بر قیمت ارز که اصلی ترین عامل افزایش قیمت خودرو است، نرخ تورم داخلی نیز مطرح است که براساس آن هزینه های داخلی بنگاه های خودروسازی افزایش یافته است.وی افزود: افزایش هزینه داخلی بنگاه های خودروسازی روی قیمت تمام شده خودرو تاثیرگذار است. مصرف کنندگان داخلی نیز خودرو را یک کالاهای سرمایه ای تلقی کرده و در شرایط فعلی برای حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید طلا و ارز و خودرو هستند.
    http://www.asrekhodro.com/News/21487
    سفید محبوب‌ترین رنگ خودرو در جهان شناخته شد
    شش سال پیش در چنین روزی براساس گزارش بزرگترین شرکت رنگ خودروی جهان، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ خودرو در جهان محسوب شد.
    شرکت صنایع PPG در گزارش سالانه خود اعلام کرده که هم اکنون خودرو در رنگین کمانی از رنگها در سراسر جهان به تولید رسیده و به دست مصرف کنندگان می رسد. با این وجود رنگ سفید بیش ترین متقاضی را در بین خریداران خودرو دارد.
    این برای دومین سال پیاپی است که سفید به عنوان محبوب ترین رنگ خودروی جهان معرفی شده است. بعد از سفید نیز رنگهای نقره ای، مشکی، خاکستری و قرمز به عنوان محبوب ترین رنگهای خودروی جهان معرفی شده اند.
    اگرچه در منطقه آمریکای شمالی بعد از رنگ سفید محبوب ترین رنگ ها به ترتیب سیاه، نقره ای و خاکستری هستند. شرکت PPG رنگ خودروهای شرکت های بزرگی مانند فورد، جنرال موتورز و بی.ام.و را تامین می کند.
    http://www.asrekhodro.com/News/21486

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط