فونیکسریمکسبهتام

فعالیت تاکسی های اینترنتی بجنورد غیرقانونی است

عصر خودرو- سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد گفت: هم اینک سه شرکت تاکسی تلفنی اینترنتی در این شهر فعالیت دارند که غیرقانونی است و پرونده آنها به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

فعالیت تاکسی های اینترنتی بجنورد غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، حمیدرضا شافعی  اظهار داشت: این شرکت ها بدون دریافت مجوز از شهرداری اقدام به تبلیغات و جذب مسافر به صورت اینترنتی می کنند.
    وی افزود: این در حالی است که بر اساس ماده 9 مدیریت مصرف سوخت و ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؛ حمل و نقل بار و مسافر در محدوده شهری تنها به عهده شهرداری است.
    شافعی گفت: برای استفاده شهروندان از تاکسی اینترنتی برنامه ریزی لازم شده و تاکسی های مجوزدار تا پایان مهرماه برای خدمات دهی اینترنتی در سطح شهر، ساماندهی می شوند.
    سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد تعداد تاکسی های تلفنی فعال در شهر بجنورد را 2300 دستگاه اعلام کرد که در قالب 51 دفتر فعالیت دارند و می توانند از این پس به صورت تلفنی و اینترنتی نیز خدمات دهی کنند.
    وی تخفیف در هزینه های جابه جایی مسافر و خدمات رسانی بهتر را از مزایای تاکسی اینترنتی برشمرد و گفت: نظارت بیشتر بر صدور مجوز و کنترل نحوه سرویس دهی توسط رانندگان با نظرخواهی از مسافران به صورت الکترونیکی از مهمترین مزایای این طرح است.
    شافعی اظهار داشت: در این طرح محدودیت هایی برای سرویس دهی رانندگان لحاظ و محدوده بندی می شود تا هر آژانس در محدوده دفتر خود فعالیت کند.
    وی افزود: هم اکنون بیشتر آژانس ها در حاشیه و اطراف شهر مستقرند و نقاطی در هسته مرکزی شهر وجود دارد که به علت گرانی اجاره محل، توسط هیچ آژانسی سرویس دهی نمی شود.
    این مسئول در شهرداری بجنورد بیان داشت: در این طرح از مسافران در مورد میزان دریافت کرایه، نظافت خودرو، زمان رسیدن به مقصد و... نظرسنجی شده و رانندگان بر اساس محدوده مورد نظر امتیاز می گیرند.
    وی افزود: بر این اساس رانندگانی که بیشترین میزان رضایت شهروندان را داشته باشند سرویس دهی بیشتری را در محدوده مورد فعالیت خود دریافت می کنند.
    شافعی گفت: با اجرای این روند رقابت لازم در بین رانندگان برای خدمات دهی بهتر و ساماندهی حمل و نقل ایجاد شده و از برخی درگیری ها و نارضایی تراشی ها جلوگیری می شود.
    بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو