فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۹۱۵»

اعمال مجازات در پی اجرای قانون هوای پاک به دعوای سیاسی منتهی می‌شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اعمال مجازات در پی اجرای قانون هوای پاک برای دستگاه‌ها را بی اثر دانست و از آن تحت عنوان عاملی در جهت بروز دعوای سیاسی یاد کرد.

اعمال مجازات در پی اجرای قانون هوای پاک به دعوای سیاسی منتهی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، علی ابراهیمی در واکنش به اظهارنظر مدیرکل محیط زیست استان تهران مبنی‌براینکه سازمان حفاظت محیط زیست بدون هر گونه مسامحه در راستای اجرای کامل قانون هوای پاک ورود پیدا خواهد کرد و هیچ دستگاهی حق عدول از این قانون را ندارد و برای تخطی از این قانون جرم و مجازات برای آن تعیین شده است، گفت: متاسفانه استان تهران به صورتی اداره می‌شود که در آن یک سردرگمی ایجاد شده است، ضمن اینکه وزارتخانه‌ها و تمام دستگاه‌های اجرایی که در این شهر قرار دارند، چندان تحت تاثیر تصمیم‌گیری‌های استانی قرار ندارند.

    نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون سازمان حفاظت محیط زیست یک اظهارنظری دارد از سوی دیگر مدیر کل محیط زیست استان تهران یا شورای شهر نیز اظهارهایی می‌کنند به این دلیل که مدیریت واحد شهری وجود ندارد و هر کدام از زاویه نگاه خود به موضوع محیط زیست تهران ورود پیدا می‌کنند.

    انبوه‌سازی‌های غیرکارشناسی عامل اصلی آلودگی هوا در تهران است

    وی خاطرنشان کرد: آنچه در مورد تهران اتفاق افتاده است، انبوه‌سازی‌های غیرکارشناسی بوده که راه‌های نفوذ هوا در این شهر را مسدود کرده، کما اینکه بلندمرتبه‌سازی در غرب این استان و منطقه چیتگر به گونه‌ای گسترش یافته است که مسیر تردد هوا و کاهش آلایندگی را مسدود کرده است.

    ابراهیمی یادآورشد: البته این وظیفه شورای شهر تهران است که حتما یک نشست تخصصی با دستگاه‌های مختلف اعم‌از استانداری، سازمان‌های محیط زیست و هواشناسی برگزار کند تا یک راه نجاتی برای محیط زیست تهران پیدا کنند.

    رفع آلودگی هوای تهران در گروی تصمیم‌گیری واحد دستگاه‌های مربوطه است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: متاسفانه نحوه جذب جمعیت در تهران اصولی نبوده و موضوعات مرتبط با قوانین هوای پاک به سختی اجرا می‌شود، ضمن اینکه وقتی در شرایط کنونی هر فردی بر اساس توانایی مالی که دارد به حاشیه‌های خوش آب و هوای تهران می‌رود، نشان می‌دهد که مردم به برنامه‌ریزی شهری امید ندارند.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بعید به نظر می‌رسد که تعیین مجازات برای دستگاه‌ها با توجه به شرایط حاکم کنونی تاثیرگذار باشد، چرا که قوانین از بازدارندگی لازم برخوردار نبوده و عزم جدی برای اعمال مجازات هم در نهایت به یک دعوای سیاسی منتهی می‌شود، از سوی دیگر اگر دستگاه‌ها برای رفع آلودگی هوای تهران جمع نشده و یک تصمیم دلسوزانه نگیرند، روزی را خواهیم دید که یک آشفتگی کاملا جدی در نحوه سکونت در این شهر ایجاد می‌شود و مردم برای تغییر محل سکونتشان خود وارد عمل خواهند شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو