فونیکسریمکسبهتام

همزمان با اعلام آغاز پیش فروش جدید از سوی خودروسازان اتفاق افتاد

کاهش ۳ تا ۸ میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار

عصر خودرو- رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: در صورت تاخیر در آغاز پیش فروش از سوی شرکت های خودروسازی، روند کاهش قیمت خودروها در بازار کند و حتی متوقف خواهد شد.

کاهش ۳ تا ۸ میلیون تومانی قیمت خودروها در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶:۰۰

    سعید موتمنی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» با تاکید بر آغاز افت 3 تا 8 میلیون تومانی همه خودروها در بازار از روز گذشته اظهار کرد: همزمان با اعلام آغاز پیش فروش خودرو از سوی خودروسازان و فروش 40 هزار خودرو و یا انجام تعهدات قبلی، این خبر اثر خود را در بازار گذاشته و شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار هستیم.   
    وی بیشترین کاهش قیمت را مربوط به تندر پلاس اتومات دانست و تصریح کرد: روز گذشته شاهد کاهش 8 میلیون تومانی  قیمت تندر پلاس اتومات، 5 میلیون تومانی پژو 206 تیپ  و 7.5 میلیون تومانی پژو پارس بودیم. در همین حال پراید 42 میلیون تومانی به 36 میلیون تومان و پراید 38 میلیونی نیز به 35 میلیون تومان رسید.
    این فعال بازار خودرو با بیان این که در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی شود و خودرویی نیز در بازار موجود نیست، تصریح کرد: همه در انتظار آغاز فروش از سوی شرکت های خودروساز هستند چرا که به این موضوع آگاه بوده که قیمت پراید 40 میلیون تومان نیست و بیشتر از 26 میلیون تومان در بازار، حبات است.
    موتمنی ادامه داد: مصرف کننده واقعی در این شرایط خریدی انجام نمی دهد ضمن آن که قیمت های کذایی بازار خودرو به واسطه اخبار و شایعات بوده و در چنین شرایطی، دارنده پراید دست دوم، خودروی خود را برای فروش 50 میلیون تومان تعیین می کند. 
    وی با تاکید بر این که برخی از این شایعات نهایت استفاده را می برند، تصریح کرد: نمایندگی هایی که خودرو در اختیار داشتند بیشترین سود را از این شایعه ها بردند زیرا با همین شایعه ها موفق به فروش خودروهای خود شدند در حالی که همه به این موضوع آگاه هستند که قیمت 206، 64 میلیون تومان و پراید تک ستاره نیز 39 میلیون تومان نیست.
    رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو با بیان این که گزارش میدانی نشان می دهد که در نمایشگاه ها خبری نیست و معامله ای انجام نمی شود، افزود: کسری قطعات خودروهای تولید داخل نیز در حالی اعلام می شود که این خودروها داخلی سازی بالا و ارزبری پایینی دارند و کمبود قطعه آن ها توجیه پذیر نیست. خواب خودروها در پارکینگ به دلیل نداشتن رودری و ضبط صوت در حالی است که در سال های گذشته نیز خودروسازان با این مشکل مواجه شده اند اما نسبت به تحویل خودرو و پرداخت مابه التفاوت قیمت به خریداران اقدام کرده اند بنابراین این امکان وجود داشت که نگاهی به تجربه های گذشته داشته باشند.

    وی با تاکید بر این که کمبود و محدودیت عرضه باعث ایجاد چنین آشفته بازاری شده است، ادامه داد: اگر خودروسازان امروز شروع به تحویل خودروهای فروش رفته کنند، اختلاف قیمت بازار و کارخانه به 2 میلیون تومان می رسد و در صورت ادامه روند فعلی و بازنشدن سایت فروش، باید شاهد ایست کاهش قیمت ها و یا حتی افزایش دوباره آن ها باشیم زیرا این تصور برای بازار به وجود می آید که خودروی قابل عرضه وجود ندارد.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم