فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

فاز اجرایی تولیدپلت‌فرم و خودرو ملی مهرماه کلید می‌خورد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که فاز اجرایی طراحی و تولید پلت‌فرم و خودرو ملی ایران از مهر ماه آغاز خواهد شد.

فاز اجرایی تولیدپلت‌فرم و خودرو ملی مهرماه کلید می‌خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، سال 90 پروژه طراحی و تولید پلت فرم ملی و خودرو تولیدی روی این پلت فرم کلید خورده و مقرر شد که حدود 80 درصد هزینه تولید این پلت فرم از سوی دولت و مابقی از سوی بخش خصوصی تامین شود.
    به گفته رئیس دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت، در یک سال اخیر مقدمات اجرایی شدن این پروژه فراهم شده است؛ به گونه ای که در حال حاضر کنسرسیومی از دانشگاه های علم و صنعت، امیرکبیر و خواجه نصیر برای پیشبرد بخش علمی این پروژه تشکیل شده است.
    محمد حسن شجاعی فرد خاطرنشان کرد: قراردادی نیز اواسط سال 1390 بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و بخش خصوصی برای مشارکت در سرمایه گذاری این پروژه منعقد شده است؛ هر چند که خودروسازان بزرگ کشور علاقه ای به حضور در این پروژه نداشته و در آن مشارکت نخواهند کرد.
    براساس برنامه پیش بینی شده پلت فرم ملی ظرف 3 سال از شروع کار به تولید خواهد رسید؛ به گونه ای که فاز اجرایی این پروژه از مهر امسال آغاز شده و مهر 1394 به پایان می رسد.
    متولیان این پروژه متعهد شده اند که ظرف سه سال یک پلت فرم و خودرو ملی را با چنان ویژگی هایی فنی، استانداردی و ایمنی تولید کنند که قابلیت صادرات به نقاط مختلف جهان را داشته باشد.
    برند خودرو تولید شده روی این پلت فرم متعلق به ایران بوده و به هیچ شرکت خودروسازی تعلق نخواهد داشت.
    http://www.asrekhodro.com/News/20018


    چند درصد از ایرانی‌ها خودرو دارند؟
    شش سال پیش در چنین روزی نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 نشان داد که در حال حاضر حدود 42 درصد از خانوارهای ایرانی دارای خودرو سبک هستند.  
    مرکز آمار ایران اعلام کرده که در سال 1385 معادل 33.06 درصد از خانوارهای ایرانی دارای خودرو سبک بودند که این رقم در سال 1390 بالغ بر 42.1 درصد شده است.
    همچنین در سال 1385 معادل 24.7 درصد از خانوارهای ایرانی دارای موتورسیکلت بودند که این رقم در سال قبل به 22.8 درصد کاهش یافت. ضمن این که تعداد خانوارهای ایرانی دارای رایانه از 22.31 درصد در سال 1385 به 33.4 درصد در سال 1390 رسید.
    به این ترتیب در حال حاضر حدود هشت میلیون و 919 هزار و 157 خانوار ایرانی دارای خودرو سبک هستند. براساس نتایج سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1390 تعداد خانوارهای کشور 21 میلیون و 185هزار و 647 نفر محاسبه شده بود.
    http://www.asrekhodro.com/News/20019

    تولید خودروهای کوچک مرسدس بنز با همکاری رنو- نیسان
    شش سال پیش در چنین روزی دایملر اعلام کرد همکاری عمیق تر با  رنو- نیسان را در نظر دارد که می تواند شامل تولید مشترک خودروهای کوچک مرسدس بنز باشد. 
    دایملر و رنو- نیسان از سال 2010 همکاری خود را برای توسعه مشترک خودروهای کوچک و خودروهای تجاری را آغاز کرده اند . دایملر در حال برنامه ریزی برای تولید مشترک خودروهای خود با همکاری رنو-نیسان از سال 2016 است .
    این خودروها در اروپای شرقی ساخته خواهند شد و احتمالا شامل SUV کوچک جدید مرسد بنز می شود.
    مرسدس بنز178 هزار خودرو کوچک در سال 2011 فروخته اما خودروساز آلمانی امیدوار است این رقم تا سال 2015 به 500 هزار خودرو برسد .
    http://www.asrekhodro.com/News/20006

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط