فونیکسریمکسبهتام

یک عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد:

حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد

عصر خودرو- یک عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد، گفت: مستندات قانونی این موضوع نیز به شهرداری ارسال شده است.

حضور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده در هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان انتخاب سه نفر از افراد مطلع و صاحب نظر جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، گفت: آقای افشانی سه نفر را برای عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن تهران معرفی کردند که شامل آقایان اکبر ترکان، غلامرضا شافعی و شاپور رستمی هستند.

    وی افزود: کمیسیون حمل و نقل و ترافیک پس از بررسی این پیشنهادات و اهمیتی که مجمع عمومی مترو برای کمیسیون حمل و نقل دارد به این نتیجه رسید که یک نفر از سوی شورا برای حضور در این مجمع معرفی شود که ما آقای علیخانی ریاست کمیسیون حمل و نقل را پیشنهاد کردیم.

    وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های حقوقی مجمع عمومی مترو رکن نظارتی است و مسئولیت اجرایی بر عهده ندارد که در این چارچوب معرفی آقای علیخانی و حضور ایشان در مجمع عمومی مترو منع قانونی ندارد و مستندات قانونی نیز در این باره ارسال شده است.

    این عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به ابهامات خداکرمی و رسولی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عضویت یکی از اعضای شورا در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در دور اول که این پیشنهاد از سوی شهرداری در کمیسیون حمل و نقل مطرح شد شهردار وقت تهران یعنی آقای نجفی اعلام کرد مشکلی ندارد و نام آقای علیخانی از زمان شهردار دوره قبلی به عنوان گزینه‌ مطرح شده است.

    آقای فروزش عضو مجمع مترو بوده‌اند که به مشکلی هم نخورده است و هیچ کس هم ایراد قانونی نگرفته و بر اساس همین مقررات تایید شده است. بی تردید مجمع عمومی رکن است اما رکن نظارتی محسوب می‌شود.

     در ادامه این جلسه حق شناس نیز در خصوص بررسی سه نفر از افراد مطلع جهت عضویت در مجمع عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت:‌ انتخاب اعضای مسلط و مرتبط برای مجمع عمومی شرکت متروی تهران الزامی است. حمل و نقل از مباحث جدی شهروندان تهرانی است و مترو یکی از موضوعات گره گشای شهر تهران برای میلیون‌ها شهروند تهرانی محسوب می‌شود.

    وی افزود: اعضای شورای شهر اگر بتوانند رئیس کمیسیون حمل و نقل را به عنوان ناظر در مجمع عمومی شرکت مترو انتخاب نمایند بهتر است اما این امر منوط به پیشنهاد شهردار تهران است و

    امیدوارم که بتوانیم افرادی با فراغ بال و تسلط بیشتر و مرتبط تر برای اعضای مجمع عمومی شرکت مترو انتخاب کنیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو