فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد

درخواست از خودروسازان برای نصب GPS

عصر خودرو- رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۴۷ سارق، جاعل و کلاهبردار در عملیات پلیس آگاهی خبر داد.

درخواست از خودروسازان برای نصب GPS
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سردار حسین رحیمی در سومین طرح دستگیری سارقان سطح شهر تهران که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی به مرحله اجرا درآمد اظهار کرد: در طرحی که طی روزهای اخیر از سوی پلیس آگاهی به اجرا درآمد سارقان حرفه‌ای که به صورت باندی اقدام به سرقت، جعل، کلاهبرداری و ... کرده بودند شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی 147 نفر از آنان دستگیر شدند.

    وی با بیان اینکه 57 درصد از این افراد سابقه دار بودند، گفت: افراد دستگیر شده جزو سارقان حرفه‌ای هستند.

    رحیمی با بیان اینکه این افراد در قالب 39 باند فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: 17 باند از این 39 باند در حوزه سرقت به عنف و کیف قاپی، پنج باند در حوزه سرقت مغازه و منزل و 15 باند نیز اقدام به سرقت خودرو داخل خودرو کرده بودند که تنها یکی از باندهای سرقت خودرو تا کنون به بیش از 53 فقره سرقت اعتراف کرده است.

    رحیمی با بیان اینکه دو باند نیز در حوزه جعل و کلاهبرداری فعالیت داشتند اظهار کرد: جزئیات فعالیت این باندها نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

    خودروهای داخلی باید به GPS تجهیز شوند

    رحیمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پراید همچنان پرسرقت‌ترین خودروی کشور است یا خیر؟ گفت: متاسفانه در تهران همین خودرویی که گفتید بیشترین آمار سرقت را دارد.

    وی با بیان اینکه نصب GPS روی خودروها یکی از ضرورت‌هایی است که حتما باید مورد توجه خودروسازان داخلی قرار بگیرد، گفت: متاسفانه خودروهای داخلی ما مشکلات جدی در حوزه ایمنی دارند و ما در پیگیری‌های خود به دنبال این هستیم تا به منظور کاهش سرقت این خودروها دستگاه‌های GPS روی این خودروها نصب شود.

    رحیمی درباره سرقت تلفن همراه نیز گفت: درخواست ما از شهروندان این است که با توجه به افزایشی که در قیمت تلفن همراه نیز داشتیم اولا حتما از گوشی تلفن همراه خود مراقبت کرده و نیز هنگام خرید حتما سریال گوشی را یادداشت کنند. چرا که ما در لیست‌هایی که تهیه کرده‌ایم با ثبت سریال گوشی‌های همراه اقدام به ردیابی و کشف آن خواهیم کرد.

    رحیمی همچنین از اجرای طرح‌های مشترک برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران با همکاری شهرداری خبر داد و گفت: در این خصوص طرح‌های ویژه‌ای داریم که به زودی جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

    افزایش سرقت‌های خرد و کاهش سرقت‌های عمده

    رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش سرقت‌های خرد در تهران در سال جاری خبر داد و گفت: البته در سرقت‌های عمده، سازمان یافته و سرقت‌های خاص کاهش چشمگیری داشته‌ایم. از سوی دیگر کشفیات ما نیز هشت درصد افزایش داشته است.

    رحیمی درباره میانگین سنی سارقان دستگیر شده در اجرای این طرح نیز گفت: میانگین سنی این افراد حدود 30 سال است.

    رحیمی در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده‌های کشف نشده سرقت در سال‌های گذشته نیز گفت: تمام افرادی که در پلیس آگاهی و کلانتری‌های ما تشکیل پرونده‌ داده‌اند پرونده‌شان در دستور کار ما قرار دارد و به آن رسیدگی می‌شود.

    وی درباره سرقت خودروها نیز گفت: برخی از خودروهای سرقتی از سوی سارقان اسقاط می‌شود.

    آغاز طرح امنیت شبانه در تهران

    رئیس پلیس پایتخت همچنین از آغاز طرح امنیت شبانه تهران از اوایل این هفته خبر داد و گفت: این طرح با کمک پلیس آگاهی، راهور، پلیس پیشگیری و دیگر پلیس‌های تخصصی در سطح شهر تهران ادامه داشته و ما در پارک‌ها و نقاط مختلف شهر نیز حضور داریم. همچنین طرح‌های امنیت محله محور را نیز با جدیت ادامه خواهیم داد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو