فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

۸۰ درصد دوربین‌ کنترل ترافیک برخی استانها خرابند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برخی استان‌ها اعلام می‌کنند که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دوربین‌های کنترل ترافیک راه‌ها خراب هستند.

۸۰ درصد دوربین‌ کنترل ترافیک برخی استانها خرابند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، مهرداد تقی زاده بهجتی امروز دوشنبه 15 مرداد ماه در نشست کمیسیون ایمنی و سوانح استان البرز در خصوص خرید و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، گفت: تعداد زیادی از دوربین‌های استان‌ها خراب است اما پایش تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور پیشنهاد می‌شود که دوربین‌های کنترل ترافیک را به پیمانکاران بخش خصوصی بسپاریم. در جاده‌ها نیز این مشکل وجود دارد که با ارائه این سیستم به بخش خصوصی می‌شود شاهد کاهش آمار تصادفات بود.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف  کمیسیون ایمنی و سوانح، پایش سوانح و تلفات استان‌ها است. در استان‌هایی که افزایش سوانح داشته باشند؛ مدیران مربوطه باید پاسخ دهند.

    وی در ادامه با بیان اینکه در  البرز طی  چهار ماهه اول امسال تعداد تلفات سوانح افزایش داشته بیان کرد: آمار سوانح منجر به مرگ در کشور 5 درصد افزایش یافته است اما این آمار  در استان البرز حدود 40 تا 50 درصد بود. مسئولان مربوطه باید در کمیته کشوری حضور یابند و آمار و توضیحات خود را در این رابطه ارائه کنند.

    تقی زاده بهجتی با بیان اینکه باید در راستای کاهش آمار تصادفات منجر به مرگ ترافیکی و غیره ترافیکی اقدام شود، خاطرنشان کرد: آمار تصادفات غیر ترافیکی در استان البرز به قدری پایین است که می‌توان آن را با آمار ترافیکی ادغام کرد.

    به گفته وی در بخش سوانح جاده ای تاکنون آمار تلفات مورد نظر بوده است اما حالا آمار مجروحین نیز مورد توجه و بررسی قرار می گیرد و باید نسبت به کاهش سوانح منجر به مجروحیت نیز اقدام کرد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استان‌ها باید مطالبات خود را ارائه کنند و در راستای تحقق آن پیگیری داشته باشند، تصریح کرد: اگر کشوری توانسته در کاهش آمار تلفات اقدام کند، حتما هزینه‌های خوبی در آن حوزه تخصیص داده شده است.

    وی همچنین بر لزوم پایش راه‌ها و محورهای استانی تاکید کرد و ادامه داد: البرز یکی از استان‌های عبوری است که تعداد زیادی از خودروها از آن عبور می‌کند؛ این استان به مشاور ترافیکی احتیاج دارد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید هدفگذاری‌های خود را بر روی صفر شدن آمار مجروحیت و تلفات گذاریم.

    تقی زاده با بیان اینکه بسیاری از مدیران با کمبود وقت مواجه هستند، گفت: لازم نیست که مدیران در همه جلسات حضور یابند و می‌شود که نمایندگان خود را در جلسات بفرستند اما کارشان نتیجه بخش باشد.در کمیسیون سوانح به دنبال نتایج هستیم نه تعداد جلسات و کار باید به طور جدی انجام شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط