فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با «عصرخودرو» اعلام کرد:

منابع چینی خودروسازان به دلیل هیجان های ناشی از مذاکرات از دست رفت

عصر خودرو- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان بعد ازبه نتیجه رسیدن برجام بسیاری از منابع چینی خود را به دلیل هیجانان های ناشی از مذاکرات از دست دادند که همکاری دوباره با آن ها با صرف زمان و هزینه بیشتر امکانپذیر خواهد بود.

منابع چینی خودروسازان به دلیل هیجان های ناشی از مذاکرات از دست رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    فضل الله جمالو در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ، با اشاره به آغاز تحریم های صنعت خودرو از فردا اظهار کرد: صنعت خودرو در مواجهه با تحریم ها به خوبی عمل نکرده و و پس از مذاکرات و به نتیجه رسیدن آن بسیاری از فرصت های پیش آمده و منابع جایگزین را بنا به دلایلی از دست داد و این مسیرها و منابع چینی که در دوران تحریم با آن ها همکاری می کرد را به خوبی دنبال نکرد.
    وی با بیان این که با رویکرد پس از برجام که متاثر از هیجانات ناشی از مذاکرات بود بدون برنامه ریزی دقیق و توجه به مسایل، تمام توجه و تمرکز معطوف به تامین قطعه از اروپا شد، ادامه داد: در این شرایط منابع خوب چینی از دست خودروسازان خارج شد که در حال حاضر به دلیل جرایم پیش بینی شده آمریکا برای این دسته از شرکت های چینی، همکاری دوباره با احتیاط و هزینه و همچنین زمان بیشتری خواهد بود و باید دید تا چه اندازه توان استفاده از فرصت های موجود برای خودروسازان مهیا است. 
    مدیرعامل محورسازان ایران خودرو با تاکید بر این که به طور قطع با اجرای تحریم های جدید صنعت خودرو از فردا، خودروسازان و قطعه سازان برای ادامه فعالیت های خود با محدودیت هایی مواجه خواهند شد، گفت: هرچند لازم است قطعه سازان و خودروسازان برای کاهش اثرات این محدودیت ها، اقداماتی انجام دهند اما هنوز مشخص نیست برنامه ای در این زمینه پیش بینی شده باشد.
    جمالو افزود: خودروسازان در این شرایط باید برنامه مدونی برای جایگزینی منابع فعلی خود داشته باشند که این امر از دو طریق میسر می شود که راهکار نخست این است که در داخل با سرعت و توان بیشتری کار داخلی سازی را انجام دهند که این امرنیازمند برنامه دقیق و از پیش تعیین شده ای است .
    وی ادامه داد: بعد از توافق و به نتیجه رسیدن برجام برخی امیدوار به نتیجه رسیدن و بهبود اوضاع نبودند که در این شرایط به دنبال راه های جایگزین بودند که این امر نیز می تواند در شرایط فعلی به عنوان راهکار دوم مدنظر قرار گیرد.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو