فونیکسریمکسبهتام

پیشرفت ۵۵ درصدی جاده طالقان

عصر خودرو- مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: پیشرفت فیزیکی جاده هشتگرد - طالقان با احتساب تونل حدود ۵۵ درصد است‌.

پیشرفت ۵۵ درصدی جاده طالقان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی‌اصغر کاظمی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از محور هشتگرد - طالقان، اظهار کرد: جاده طالقان - هشتگرد یکی از مطالبات جدی مردم طالقان است که به‌صورت جدی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار دارد.

    وی در ادامه با اشاره به جاذبه‌های گردشگری شهرستان طالقان و اهمیت احداث این جاده، تأکید کرد: عملیات اجرایی مجدد این پروژه از سال 95 آغاز شد، امیدواریم بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه را تکمیل کنیم.

    مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اختصاص 35 میلیارد تومان به این پروژه از محل اعتبارات ملی، گفت: عملیات اجرایی این پروژه در سه قطعه انجام می‌شود، که قطعه اول آن حدود 19 کیلومتر است.

    کاظمی با اشاره به طول یک کیلومتری تونل قطعه دوم، گفت: قطعه سوم پروژه هشتگرد - طالقان از شهر جدید هشتگرد آغازشده و به سمت قسمت خروجی قطعه دو امتداد می‌یابد، در مجموع 42 کیلومتر طول محور طالقان - هشتگرد است که نسبت به راه موجود که از زیاران می‌گذرد، حدود 35 کیلومتر ارتباط طالقان به مرکز استان کوتاه‌تر می‌شود و زمان سفر نیز حدود یک ساعت کاهش می‌یابد.

    وی بابیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه از سال گذشته جان گرفته است، گفت: پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه طی سال گذشته بدون احتساب تونل، حدود 35 درصد بوده که این میزان از سال گذشته تاکنون به 75 درصد پیشرفت رسیده است.

    به گفته مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز پیشرفت فیزیکی جاده  هشتگرد - طالقان با احتساب تونل حدود 55 درصد است‌.

    کاظمی در بخش دیگری به کاهش اعتبارات عمرانی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: اعتبار 22 میلیارد تومانی در نظر گرفته‌شده به این پروژه اختصاص‌یافته است، امیدواریم 70 میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی تخصیص یابد.

    وی هزینه تکمیل تونل قطعه دوم را حدود 50 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: قطعات اول تا سوم نیز حدود 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

    مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به زمان‌بندی این پروژه در سال جاری، گفت: بدون احتساب تونل، در نظر داریم مسیر این پروژه را تکمیل کنیم.

    کاظمی زمان تکمیل تونل قطعه دوم را دو سال اعلام کرد و گفت: در صورت تأمین منابع مالی زودتر از موعد به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی با اشاره به میزان تقاضای سفر به شهرستان طالقان، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال اول بهره‌برداری روزانه 15 هزار خودرو از این مسیر عبور کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط