فونیکسریمکسبهتام

رئیس سابق شورای شهر تهران:

خط ۶ مترو را می‌توانستیم تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسانیم

۵۰ کیلومتر خط مترو آماده بهره‌برداری است

عصر خودرو- رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: خط ۶ مترو بیش از ۹۰ درصد آمادگی داشته و ما می‌توانستیم تا پایان سال ۹۶ این خط را به بهره‌برداری برسانیم.

خط ۶ مترو را می‌توانستیم تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسانیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مهدی چمران درباره قول محمدعلی افشانی شهردار تهران مبنی بر افتتاح 50 کیلومتر خط مترو تا پایان سال اظهار داشت: شهردار تهران فردی اجرایی است و توان این کار را دارد.

    وی ادامه داد: 50 کیلومتری که قرار است تا پایان سال افتتاح شود در سال‌های گذشته آماده شده است و نمی‌توان 50 کیلومتر خط مترو را در این بازه زمانی از صفر ساخت.

    چمران گفت: ما در بهترین دوران در طول سال 25 کیلومتر مترو می‌ساختیم.

    رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: در صورتی که ایستگاه‌های خطوط فعلی مترو کامل شود افتتاح 50 کیلومتر اتفاق خواهد افتاد که از این میزان 22 کیلومتر مربوط به خط 7 مترو است که مجددا تعدادی از خطوط آن را افتتاح کردند و هزینه زیادی ندارد.

    وی بیان داشت: خط 6 مترو نیز که بیش از 90 درصد آمادگی دارد ما می‌توانستیم در سال 96 آن را به پایان برسانیم و بخشی از دوستان قصد داشتند در مدیریت اسبق شهر تهران نیمی از آن را افتتاح کنند ولی در آن زمان مقرر شد به صورت کامل افتتاح شود.

    چمران با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین مشکل کمبود واگن است گفت: باید با همکاری دولت تلاش کنند واگن‌های مترو را تهیه کنند چرا که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند نسبت به تامین واگن‌ها اقدام کند.

    رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی واگن‌های مترو از خارج از کشور آورده نمی‌شود گفت: 50 درصد از این واگن‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود و شرکت‌های واگن‌سازی داخلی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ها از سوی دولت و شهرداری تهران طی یک و نیم تا دو سال نسبت به ساخت واگن‌های جدید اقدام کنند. البته بنده در حال حاضر شنیده‌ام که 600 دستگاه واگن خریداری شده است ولی ما نیاز به هزار واگن داریم که در سال‌های آینده باید به 2 هزار واگن برسد و در غیر این صورت با مشکل برخواهیم خورد.

    وی تاکید کرد: همین خطوط آماده مترو را راه‌ بیندازند برای ما کافی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو