فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنایع همگن با تاکید بر پیش بینی راهکارهای جدید برای مقابله با تحریم ها اعلام کرد

بازار ثانویه امید تازه صنعت قطعه

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی گفت: با وجود اقدامات انجام شده در زمینه رفع خود تحریمی و بهبود شرایط اما اقدامات انجام شده تکافوی شرایط بحرانی نیست و صنعت قطعه تنها تا ۳ ماه آینده قادر به تامین مواد اولیه خود خواهد بود.

بازار ثانویه امید تازه صنعت قطعه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    آرش محبی نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» ،  با بیان این مطلب افزود: با وجو اقدامات انجام شده باز هم نگرانی ها به شدت وجود دارد چرا که برآورد میشود که مواد اولیه صنعت قطعه تنها تا 3 ماه آینده پاسخگوی نیازهای فعالان این حوزه باشد.
    وی ادامه داد: بر این اساس یا باید اقدامی جدی در زمینه داخلی سازی انجام شود و یا امیدوار به راه اندازی بازار ثانویه بود.
    دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی در پاسخ به چگونگی اثرات راه اندازی بازار ثانویه نیز اظهار کرد: هرچند روش های مقابله با تحریم دشوار است اما غیرممکن است و اگر ارز و نقدینگی به اندازه کافی وجود داشته باشد حتی در صورت قیمت بالا، می توان امیدوار بود.
    محبی نژاد گفت: وقتی اقتصاد با کمبود ارز مواجه می شود شاهد ایجاد رانت و خوابیدن صنایع خواهیم بود اما اگر ارز حتی گران وجود داشته باشد و اثرات آن از سوی حاکیت پذیرفته شده باشد، شرایط به مراتب بهتر از زمانی است که با کمبود ارز مواجه هستیم.
    وی با تاکید بر افزایش سطح عمومی درآمدها و حقوق و دستمزد تصریح کرد: لازم است هرچه سریع تر اقتصاد اقتضایی جایگزین اقتصاد دستوری شود شرایط جامعه به مراتب بهتر از شرایط فعلی خواهد بود که با بن بست روبرو شده است.

    گزارش : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط