فونیکسریمکسبهتام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار:

بزرگراه شمالی کرج تا چهارسال دیگر هم افتتاح نمی‌شود

عصر خودرو- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج بدون تخصیص اعتبارات ملی امکان پذیر نیست.

بزرگراه شمالی کرج تا چهارسال دیگر هم افتتاح نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰:۰۰

     به‌گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خسرو ارتقایی امروز یکشنبه هفتم مرداد در بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج اظهار کرد: تکمیل بزرگراه شمالی کرج به عنوان ادامه پروژه همت هزینه زیادی نیاز دارد که تامین آن از محل اعتبارات استانی امکان پذیر نیست.

    وی ادامه داد: برای این‌که امکان تکمیل و بهره برداری هر چه سریع‌تر از این پروژه فراهم شود باید به دنبال جذب اعتبارات ملی باشیم که این مساله در شورای فنی استان نیز مطرح شده است. بزرگراه شمالی کرج 25 درصد استان‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و تکمیل آن نقش زیادی در کاهش ترافیک استان دارد به همین دلیل مسئولان باید نگاه ویژه ای برای تامین اعتبارات مورد نیاز آن داشته باشند.

    این مسئول توضیح داد: با وضعیت پیشرفت و همچنین تخصیص اعتبار پیش بینی می‌شود این پروژه تا چهار سال آینده هم به بهره برداری نرسد.

    معاون استاندار البرز با اشاره به یکی از مهمترین معضلات تکمیل این پروژه گفت: بخشی از پروژه بزرگراه شمالی از کنار اراضی سپاه می‌گذرد و همین مشکلاتی را به وجود آورده است. تاکنون جلسات مختلفی برای توافق با سپاه برگزار شده و امیدواریم این جلسات به زودی نتیجه بدهد.

    وی اظهار کرد: اگر مشکلات اعتباری و تملکی نبود تا کنون بزرگراه شمالی کرج 72 درصد پیشرفت داشت ولی حالا پیشرفت آن به 40 درصد هم نمی‌رسد.

    موانع تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج رفع می‌شود

    محمدعلی نجفی، استاندار البرز نیز در بازدید از بزرگراه شمالی کرج اظهار کرد: پیش‌تر رغبت برای انجام این پروژه چندان جدی نبود ولی حالا همه مسئولان در خصوص ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر آن متفق القول هستند. آزادراه شمالی پروژه‌ای ملی است‌ و باید با نگاه ملی برای رفع مشکلات آن گام برداشت.

    این مسئول توضیح داد: در نظر داریم با تسهیل و رفع موانع موجود در مسیر بزرگراه شمالی کرج این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم. باید کار گروه های مورد نیاز برای چگونگی تکمیل این پروژه تشکیل و مصوبات آن با جدیت پیگیری شود.

    نجفی با تاکید بر همکاری بین دستگاهی در تکمیل بزرگراه شمالی‌کرج افزود: مدیران استانی باید در این خصوص با هم تعامل داشته و به تکالیف خود در رابطه با این پروژه رسیدگی کنند.

    استاندار البرز با اشاره به احداث کارخانه آسفالت در محل این پروژه گفت: کارخانه آسفالت باید با رعایت مسائل زیست محیطی ایجاد شود. بدون شک با بهره برداری از پروژه آزادراه شمالی صدها میلیارد تومان صرفه جویی می شود.

    نوسان ارز هزینه پروژه را بالا برده است

    شهردار منتخب کرج گفت: کمبود اعتبار وتملک مهمترین مشکلات پیش روی پروژه بزرگراه شمالی است.

    محمدرضا احمدی نژاد امروز یکشنبه هفتم مرداد ماه در بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج، اظهار کرد: بزرگراه شمالی کرج یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی این شهر است که در راستای اجرای طرح جامع ترافیک و حمل و نقل تعریف و در حال اجرا است.

    وی ادامه داد: در مجموع پیش بینی می‌شود برای تکمیل این پروژه 515 میلیارد تومان اعتبار نیاز باشد که تا کنون 186 میلیارد آن تامین و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته است.

    وی با اشاره به وضعیت این پروژه توضیح داد: تاکنون حدود 2 میلیون متر مکعب خاکبرداری و یک میلیون متر مکعب خاکریزی و 6000 آرماتوربندی در این پروژه صورت‌گرفته و به طور کلی می‌توان گفت این بزرگراه 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

    احمدی نژاد افزود: با توجه به نوسانات ارز و بازار و نرخ بسیاری از مصالح مورد نیاز برای اجرای این پروژه نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته‌ که این امر نیز هزینه‌های اجرا را بالا می برد. با این اوصاف به نظر می‌رسد احداث کارخانه آسفالت در محل این پروژه لازم باشد تا لااقل بخشی از هزینه‌ها کاهش یابد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط