فونیکسریمکسبهتام

برخورد پلیس با توقف در حاشیه بزرگراه‌ تشدید می‌شود

عصر خودرو- معاون ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: طرح برخورد با توقف خودروها در حاشیه معابر بزرگراهی و اتوبان‌ها توسط پلیس با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

برخورد پلیس با توقف در حاشیه بزرگراه‌ تشدید می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس راهور فاتب، «سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی» روز یکشنبه افزود: یکی از دلایل تصادف‌های سنگین توقف خودروها در حاشیه بزرگراه‌ و اتوبان‌هاست و رانندگان به خیال اینکه جایی امن برای توقف پیدا کرده‌اند اقدام به ایستادن و پیاده شدن از خودرو می‌کنند که این اقدام بسیار خطرناک است و باعث بروز سوانح شدید می‌شود.

    وی ادامه داد: رانندگانی که قصد سبقت گرفتن در اتوبان‌ و بزرگراه‌ها را دارند از توقف این خودروها اطلاعی ندارند و کافی است بخواهند از سمت راست یک وسیله سبقت بگیرند، آنگاه به شدت با خودرویی که در حاشیه اتوبان توقف کرده برخورد و خسارت جانی و مالی شدیدی بر جا می‌گذارند.

    معاون ترافیکی پلیس راهور فاتب بیان کرد: طبق آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف کوتاه یا طولانی وسایل نقلیه در سطح محورها به علت خرابی وسیله نقلیه و همچنین توقف در حاشیه راه برای عرضه خرید و فروش کالا ممنوع است و در صورت وقوع حادثه منجر به فوت، جرح و خسارت، راننده وسیله نقلیه پارک شده به تناسب تقصیری که در به وجود آمدن حادثه داشته باشد، مقصر شناخته خواهد شد.

    سرهنگ بهرام‌آبادی افزود: رانندگان به هیچ عنوان در سطح محورهای بزرگراهی با توجه به سرعت زیاد وسایل نقلیه عبوری توقف نداشته باشند و در صورت خرابی خودرو یا توقف اضطراری، سریعا چراغ احتیاط یا فلاشر چراغ خطر را روشن کنند و در حد امکان وسیله نقلیه را از بزرگراه خارج یا محل امنی را برای توقف انتخاب کنند.

    وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که رانندگان در هنگام خرابی خودرو خود می‌توانند انجام دهند این است که فرمان خودرو را به جهت حاشیه بزرگراه چرخانده و حتما وسایل نقلیه خراب یا دارای نقص فنی در دید سایر وسایل نقلیه و رانندگان قرار دهند.

    سرهنگ بهرام‌آبادی گفت: همچنین رانندگان می‌توانند از جلیقه ایمنی به جهت بهتر دیده شدن توسط رانندگان دیگر در شب استفاده کنند.

    معاون ترافیکی پلیس راهور فاتب افزود: راننده بهتر است حین خرابی خودرو در فاصله مناسب از پشت وسیله نقلیه علائم هشداردهنده قرار دهد و خود راننده در محل امن قرار گیرد و سریعا با مراکز امداد خودرو تماس بگیرد و درخواست امداد کرده و از انجام تعمیر و قدم زدن در حوالی خودرو اجتناب کند.

    سرهنگ بهرام‌آبادی با بیان اینکه از مهندسان طراح و مسئولان شهری درخواست دارم در هنگام طراحی محورهای بزرگراهی، پهلوگاه‌های مناسب در فواصل مناسب جهت توقف اضطراری وسایل نقلیه تعبیه کنند، اظهار داشت: رانندگان با مشاهده وسیله نقلیه متوقف در سطح معابر سرعت وسیله نقلیه خود را کاهش دهند و رانندگان دیگر را نیز با روشن کردن فلاشرها از توقف وسیله نقلیه آگاه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو