فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی بورس -خودرو؛

ردپای هراس سیاسی در معاملات این هفته گروه خودرو

عصر خودرو- در هفته‌ای که گذشت بازدهی گروه خودرو ۵ درصد کمتر شد و عدد شاخص ۸۱۳ واحد کمتر شد همینطور شاهد افت قابل ملاحظه ۵۷ و ۴۹ درصدی حجم و ارزش معاملات گروه بودیم.

ردپای هراس سیاسی در معاملات این هفته گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اولین روز کاری هفته همانطور که انتظار می رفت به دنبال جهش حجم و ارزش معاملات گروه خودرو در آخرین روز کاری قبل، شاهد تحرکات مثبت گروه به ویژه قطعه سازان در غیاب سایپا و ایران خودرو بودیم.  اما همسو با سایر گروه های بزرگ و به دلیل توقف تعداد بالایی از نمادها (برای برگزاری مجامع سالیانه) از حجم دادوستدهای کمتری نسبت به روزهای گذشته برخوردار بودند. نماد خبهمن نیز پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام تقسیم سود نقدی 200 ریالی با رشد حدود 15 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. مابقی هم عمدتا صف خرید و یا متعادل مثبت بودند در این میان خنصیر با افت منفی کامل صف فروش تشکیل داده بود.
    یکشنبه خوروییها علی رغم شروعی مثبت ، با افزایش عرضه ها و عقب نشینی خریداران مواجه شدند این در حالی بود که همچنان نمادهای ورنا، خدیزل و خفنر صف خرید بودند. خودرو مجمع سالیانه را برگزار و 6 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد و سایپامجمع خود را بدون تقسیم سود برگزار کرد.
    در جریان داد و ستدهای سومین روز کاری هفته گروه خودرو و ساخت قطعات جو منفی داشت تا جایی که نمادهای بسیاری صف فروش شدند. در این روز خودرو با رشد حدود 2 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. همینطور شاهد بازگشایی خپارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بدون تقسیم سود نقدی و مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه بودیم، خکار و خلنت نیز بدون محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شدند.خاذین، خزامیا، خزر، خکمک، خمحرکه، خرینگ، ختراک، خمهر، خریخت، خشرق، خمحور، خچرخش، خوساز و خپویش از صف فروش های گروه بودند. این درحالی بود که خفنر با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل داده بود. مابقی نیز منفی متعادل بودند.
    سه شنبه در حالیکه حقوقی های سایپا قبل مجمع ولع خرید این سهم را داشتند بلافاصله پس از بازگشایی شروع به عرضه آبشاری کردند تا جایی که سایپا با افت  حدود 9 درصدی صف فروش شد و سایر هم گروهی ها نیز به دنبال آن پر عرضه تر شدند. علاوه بر خساپا نمادهای خکمک، خرینگ و خپویش هم صف فروش بودند. در مقابل خلنت با رشد مثبت کامل صف خرید تشکیل داده بود. مابقی نمادها متعادل و عموما منفی بودند.
    آخرین روز کاری هفته هم خساپا با افت4.9 درصدی صف فروش داشت لذا طی دو روز معاملاتی اخیر پس از بازگشایی نماد 13 درصد افت قیمتی تجربه کرد، نمادهای بسیار دیگری منفی بودند خودرو با افت 3.8 درصدی 212 تومانی شد. خوساز، خمحرکه، خمهر، خکمک، خاذین و خپویش هم با افت حدود 5 درصدی مواجه شدند. در مقابل تعداد محدودی نماد شامل خلنت(صف خرید)، خفنر(صف خرید) ، خکار(رشد 1 درصدی) مثبت بودند.
    در مجموع در این هفته فشار عرضه ها بیشتر بود و بار دیگر بالا گرفتن خبرهای سیاسی توام با نوسانات ارزی سبب شده تا معامله گران به روند احتیاطی گذشته بازگردند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط