فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

تخصیص تسهیلات ۲۰۰۰ میلیاردی صنعت خودرو به بانک مرکزی ابلاغ شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی معاون اول رئیس‌جمهوری مصوبه تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت خودرو را جهت پرداخت به بانک مرکزی ابلاغ کرد.

تخصیص تسهیلات ۲۰۰۰ میلیاردی صنعت خودرو به بانک مرکزی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، کارگروه حمایت از تولید در جلسه حدود یک ماه پیش خود با پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات جهت حل بحران نقدینگی صنعت خودرو موافقت کرد.

    در حدود یک ماه اخیر اگرچه تولیدکنندگان خودرو و قطعه، انتقادات بسیاری را به تاخیر صورت گرفته در تخصیص این تسهیلات وارد کرده بودند، اما با این حال براساس جدیدترین اطلاعات به دست آمده، معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را چهارشنبه گذشته 28 تیرماه جهت اجرا به بانک مرکزی ابلاغ کرده است.

    براساس این ابلاغیه تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو حداکثر ظرف یک ماه آینده باید در اختیار این صنعت قرار گیرد. همچنین مقرر شده که با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت 60 درصد این تسهیلات به پرداخت مطالبات قطعه سازان اختصاص یابد.

    ابلاغ پرداخت تسهیلات 2000 میلیارد تومانی صنعت خودرو در حالی است که به دلیل کمبود نقدینگی خودروسازان و به دنبال آن عدم پرداخت مطالبات قطعه سازان، تولید قطعه در چند ماه اخیر کاهش یافته است. در نتیجه طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سه ماهه نخست امسال تولید خودرو با کاهش 36 درصدی همراه بوده است.

    کارشناسان امیدوارند با تخصیص تسهیلات یاد شده و حل بحران نقدینگی صنعت خودرو، سرعت کاهش تولید این محصولات کاهش یافته و بخشی از کاهش تولید رخ داده نیز جبران شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18958

    صادرات 50 هزار خودرو وعرضه سه محصول جدید در سال تولید ملی

    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت:  تولید انبوه دومین برند ملی به نام رانا از خرداد ماه سال جاری با 70 درصد ساخت داخل آغازشده و وانت جدید یو 90 درشهریور ماه به تولید انبوه می رسد. همچنین تولید آزمایشی سومین خودرو با برند ملی به نام دنا از بهمن ماه امسال آغاز می شود.

    جواد نجم الدین خاطرنشان کرد: تولید موتور ایکس یو ام و طراحی و توسعه موتور دیزل ملی ایران خودرو و تولید آن درسال آینده از برنامه های دیگر امسال این شرکت است.

    وی از دیگر برنامه های سال 91 درحوزه محصول را تولید انبوه تندر90 با گیربکس اتوماتیک عنوان کرد و با اشاره به تعمیق طراحی محصول به واسطه طراحی پلتفرم های ملی و خودروساز شدن به معنی واقعی که از مهم ترین اهداف راهبردی ایران خودرو است، خاطر نشان کرد: براین اساس 10 محصول جدید تا سال 1400 برروی پلتفرم درکلاس بی و دی طراحی و تولید خواهد شد و هردو سال سه محصول جدید توسط این شرکت عرضه می شود. همچنین طراحی و توسعه فناوری های جدید کاهش وزن، مصرف سوخت، آلودگی و فناوری نانو از ارکان اصلی راهبرد طراحی و توسعه محصول درایران خودرو است.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به عبور صادرات ایران خودرو از مرز200 هزار دستگاه گفت: این شرکت تاکنون به 30 بازار دنیا عمدتا درکشور های مشترک المنافع، منطقه خاورمیانه، اروپا، آمریکای جنوبی و آفریقا صادرات داشته است.
    وی استراتژی صادرات ایران خودرو را ایجاد پایگاه های تولید خودرو از طریق سرمایه گذاری مشترک و اعطای امتیاز لیسانس تولید و صادرات خودروی کامل برند سمند و سورن و تولیدات مشترک سایر برند ها عنوان کرد و اظهارداشت: برنامه ایران خودرو درسال جاری صادرات 50 هزار دستگاه خودرو است که از این میزان 39 هزار و 500 دستگاه آن معادل 79 درصد از صادرات متعلق به برند ملی خواهد بود.
    نجم الدین خاطرنشان ساخت: این شرکت طی سه ماهه اول سال جاری چهار هزارو 572 دستگاه خودرو صادر کرد که از نظر مقداری 45 درصد و از نظر ارزشی 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نشان می دهد.
    وی تصریح کرد: گروه صنعتی ایران خودرو با تداوم بخشی به روند صعودی تولید دریک دهه گذشته و همچنین تحقق اهداف سهم بازار خودرو، دست یابی به مقیاس اقتصادی تولید را سرلوحه کار خود قرار داده است و رشد تیراژ تولید به میزان حداقل 10 درصد نسبت به سال گذشته، تحقق سهم51 درصدی بازار و ارتقای سهم صادرات از اهداف این نتیجه راهبری است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18961
    اخراج نیروهای پژو را تحمل نمی‌کنم

    شش سال پیش در چنین روزی رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، تعدیل نیرو در بزرگترین خودروساز این کشور را تحمل نخواهد کرد.

    گروه خودروسازی پژوسیتروئن چند روز پیش اعلام کرد که یکی از کارخانه های خود را در فرانسه تعطیل می کند و 14 هزار نیروی کار خود را نیز از کار بیکار خواهد کرد. در واکنش فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرده که دولت او تعطیلی کارخانه پژو و اخراج نیروهای آن را تحمل نخواهد کرد.

    اولاند همچنین بر فعال ماندن کارخانه پژو در شمال شرقی فرانسه و حفظ نیروهای آن تاکید کرده است.

    دولت فرانسه در تلاش است با اجرای طرحی از حفظ صنعت خودروسازی این کشور، حمایت کند. اگرچه هنوز جزئیات طرح حمایتی دولت فرانسه اعلام نشده است.

    به گزارش بلومبرگ، پژوسیتروئن تاکنون موضع روشنی درباره طرح حمایتی دولت فرانسه نگرفته است. در همین حال، فیلیپ وارین، مدیرعامل پژوسیتروئن چندی پیش در مصاحبه با رادیوی آر.تی .ال اعلام کرد که او برای شنیدن هرگونه پیشنهاد ارائه شده از سوی دولت این کشور برای حفظ نیروهای کاری این شرکت آماده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18941

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو