فونیکسریمکسبهتام

۵۳ نقطه حادثه خیز جاده های سمنان بازسازی شود

عصر خودرو- نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت : مسوولان نهادهای اجرایی ذیربط به بازسازی ۵۳ نقطه حادثه خیز جاده های استان سمنان با تخصیص به موقع اعتبار اقدام کنند.

۵۳ نقطه حادثه خیز جاده های سمنان بازسازی شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، ابوالفضل حسن بیگی  افزود : بازسازی این نقاط حادثه خیز محورهای ارتباطی سمنان با هدف کاهش سوانح رانندگی و واژگونی خودروها به بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
    وی اظهارداشت : اقدامات لازم برای بازسازی این نقاط باید در دستور کار قرار گیرد و با تخصیص به موقع اعتبارات پیش بینی می شود تکمیل این طرح تا پایان سال 1399 پایان یابد.
    وی تصریح کرد : اصلاح هندسی، شیب شیروانی، اصلاح دور، ترمیم روکش آسفالت، اصلاح ورودی و خروجی و شانه جاده، اجرای توفقگاه، اجرای تابلوها و علایم هشداردهنده از جمله اقداماتی است که در راستای رفع نقاط حادثه‌ خیز باید در دستور کار قرار گیرد.
    حسن بیگی ادامه داد : سالانه صدها تن از هموطنان در محورهای حادثه خیز سمنان به دلایل مختلف جان خود را از دست می دهند که لازم است مسوولان امر با اتخاذ تدابیر راهبردی برای رفع این معضل مهم اقدام کنند.
    نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد : برای جذب گردشگر باید زیر ساخت ها فراهم باشد و یکی از الزامات اشتغالزایی در استان توجه به راه های ارتباطی است.
    حسن بیگی خاطرنشان کرد : 19 نقطه پرتصادف، 24 نقطه دارای تصادف و 10 نقطه پیشنهادی پلیس راهور ناجا در مجموع بسترهای اجرای طرح اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های استان را فراهم می‌کند که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد رفع آن باشیم.
    به گزارش ایرنا، در هر 33 دقیقه یک هموطن در حوادث جاده‌ای کشور جان خود را از دست می‌دهد، که واژگونی خودرو در نقاط حادثه خیز، با بیش از 30 درصد، پرشمارترین سانحه منجر به فوت در جاده های کشور است که این رقم در استان سمنان تا 65 درصد هم می‌رسد.
    اکنون بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر آزادراه و بیش از 15 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور وجود دارد و در مجموع بیش از 75 درصد ترافیک عبوری در محورهای برون شهری در 34 هزار کیلومتر محورهای شریانی انجام می شود.
    استان سمنان بیش از هشت هزار و 612 کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و راه روستایی دارد، بیش از 600 کیلومتر از مسیر بیش از 900 کیلومتری محور تهران- مشهد از استان سمنان عبور می‌کند که به دلیل تردد سالانه بیش از 15 میلیون نفر از جاده های سمنان، یکی از محورهای پرترافیک کشور به شمار می رود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو