فونیکسریمکسبهتام

برخی از شیوه های شهری نیازمند تغییر هستند

عصر خودرو- سرپرست دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برخی از شیوه های شهری به جهت رفع مواردی مانند آلودگی ها، خودرو محوری، ترافیک و سرانه پایین پیاده روی که ما را با چالش روبرو کرده نیازمند تغییرات اساسی هستند.

برخی از شیوه های شهری نیازمند تغییر هستند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مرضیه باریکانی بعدازظهر پنجشنبه و در حاشیه جلسه دستیابی و راهکارهای اساسی در راستای اجرای طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) به خبرنگار ایرنا گفت: طی سال های گذشته مباحث زیادی در حوزه تئوریک این طرح بیان شد و با بازدیدهای صورت گرفته تصمیم به اجرای آن در برخی از شهرهای کشور به صورت پایلوت شدیم.
    وی، قزوین را به دلیل وجود ایستگاه راه آهن در شهر، ارتباط تنگاتنگ آن با مرکز و سفرهای زیاد روزانه به آن، یکی از چهار شهر پایلوت اجرای طرح TOD دانست و ادامه داد: با توجه به مطالعات صورت گرفته محدوده پیاده سازی اصول توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی در ایستگاه راه آهن و حومه آن را مورد بررسی قرار دادیم.
    باریکانی افزود: ما معتقدیم TOD بر روی یک شبکه کامل و یکپارچه حمل و نقل همگانی ایجاد می شود و حتی در طرح های جامع تفصیلی که در آینده قرار است به روز شود نیز لحاظ شده تا ما شاهد یکپارچگی برخی مسایل شهری از جمله حمل و نقل و شهرسازی باشیم.
    به گفته وی، وزارت راه و شهرسازی به همراه معاونت های آن، وزارت کشور، شورای عالی ترافیک، شهرداری ها و شوراهای اسلامی، متخصصان حوزه و سرمایه گذاران مهمترین عوامل اجرایی این طرح بوده و می توانند با ارتباط های سازنده خود، پیاده کننده این طرح باشند.
    وی با تاکید بر اینکه کشور ما هیچ قصدی برای پیاده کردن این طرح همانند کشورهای غربی را ندارد، گفت: ما تنها براساس داشته های خود و نیز رفع معضلات شهری مانند ترافیک و آلودگی اقدام به پیاده سازی TOD خواهیم کرد.
    باریکانی، پروژه ایی مانند TOD را سودآور دانست و اظهار داشت: اجرای چنین طرح هایی بدون شک باعث افزایش درآمدهای شهری شده و این مساله برای ما و سرمایه گذاران بسیار حائز اهمیت است.
    وی در پایان اضافه کرد: با توجه به اینکه چهارمین همایش TOD آذرماه سال جاری برگزار می شود، سعی داریم طرح های مطالعاتی خود در شهرهای قزوین، مشهد، اهواز و شهر جدید پرند به عنوان پایلوت این طرح را ارائه داده و در نهایت نیز آن را عملیاتی کنیم.
    طرح TOD رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو