فونیکسریمکسبهتام

کوچ پژو سیتروئن از ایران به شمال آفریقا

عصر خودرو- بررسی‌ها نشان می‌دهد با ممانعت آمریکا از حضور شرکت‌های بین‌المللی در ایران، پژوسیتروئن روی توسعه برند در سه کشور مصر، الجزایر و مراکش تمرکز کرده است.

کوچ پژو سیتروئن از ایران به شمال آفریقا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از هفت صبح ، مشکلات تمام نشدنی ایران و غرب باعث شده تا پژو سیتروئن به توسعه بازارهای جدید در شمال آفریقا ترغیب شود. سرمایه گذاری 630 میلیون دلاری در مراکش در کنار ساخت یک کارخانه جدید در الجزایر و حضور قدرتمند در مصر سه راهبردی است که شرکت پژو از دور قبلی تحریم‌های ایران در سال 2012 روی آن تمرکز کرده و حالا احتمالا با افزایش تمرکز روی آنها، پژو می‌تواند بخشی از فروش خود را که به دلیل خروج از ایران آسیب دیده جایگزین نماید.

    به گزارش رویترز، این کار که با هدف کاهش هزینه‌های تولید خودرو جهت مصرف کنندگان اروپایی و نیز افزایش سهم بازار پژو سیتروئن در شمال آفریقا اجرایی شده، قرار است سقف تولید پژو سیتروئن در مراکش از 90 هزار دستگاه در مقطع فعلی به بیش از 200 هزار دستگاه تا سال 2019 برساند. کارخانه پژو سیتروئن که در قنیطره واقع در 40 کیلومتری شهر رباط تاسیس شده تلاش دارد از طریق گسترش زنجیره تامین پژو سیتروئن در اروپا به کاهش هزینه عملیاتی شرکت و رشد سودآوری کمک نماید. این کارخانه 4500 نفر نیرو داشته و محصولاتی نظیر پژو 3008 را تولید می‌کند.

    به نوشته وب‌سایت عربی ترید عربیا (tradearabia) پژو به غیر از مراکش، روی بازار‌های دیگر آفریقا مثل الجزایر هم تمرکز دارد. این شرکت فرانسوی در تلاش است کارخانه بزرگی هم در کشور الجزایر دایر کند تا به این طریق ضمن تکمیل زنجیره تامین خود بازار بزرگ و روبه توسعه خاورمیانه و شمال آفریقا را در چنبره خود داشته باشد. این شرکت برای الجزایر در نقشه جدید و جهانی خود نقشی ویژه تعریف کرده و با یک سرمایه‌گذاری 117 میلیون دلاری تلاش دارد سالانه 75 هزار دستگاه خودرو در شهر اوران واقع در غرب الجزایر تولید کند. جالب‌تر از همه، اما سرمایه‌گذاری 20 میلیون یورویی پژو در کارخانه ابومنصور قاهره در مصر است که نشان از رویکرد تازه خودروساز فرانسوی در شمال آفریقا داشته و از توسعه خطوط تولید شرکت در پرجمعیت‌ترین کشور خاورمیانه حکایت دارد. ژان فیلیپ کمار قائم مقام گروه پژو سیتروئن در خاورمیانه و شمال آفریقا در گفتگو با روزنامه دیلی نیوز مصر با اشاره به تولید و عرضه 5 مدل مختلف از این کارخانه به بازار این شکور، اعلام کرده پژو برنامه دارد تا سقف 100 میلیون یورو در این کارخانه سرمایه‌گذاری کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو