فونیکسریمکسبهتام

چین بازار خودروی آفریقای جنوبی را به دست گرفت

عصر خودرو- شرکت های خودروسازان چینی در طول سال جاری توانستند که بازار آفریقای جنوبی که در اختیار شرکت های ژاپنی و اروپایی بود؛ به دست بگیرند.

چین بازار خودروی آفریقای جنوبی را به دست گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، شرکت های خودروسازی چینی در 11 ماه گذشته با اتکا به روش‌هایی مانند ارتقای کیفیت، قیمت‌های مناسب و رویکرد متفاوت در زمینه بازاریابی، توانستند بازار آفریقای جنوبی را به دست بگیرند.

    این شرکت ها در زمینه خودروهای شاسی بلند و کراس اوورهای خانوادگی، توانستند از سطح خودروسازان ژاپنی، اروپایی و آمریکایی عبور کرده و جز رده اول بازار قرار گرفتند.

    گزارش های شورای تجارت خودرو (Naamsa) نشان می دهد که «هاوال» با فروش 5 هزار و 32 دستگاه در مقام اول و «چری» با فروش 2هزار و 195 دستگاه در مقام سوم بازار ژوهانسبورگ قرار گرفت.

    شرکت دولتی «چری» که در سال 2008 وارد بازار آفریقا شد و بعد از ده سال، مشتریان به علت «کیفیت نامطلوب»، «کمبود قطعات یدکی» و «پشتیبانی ضعیف»، از عملکرد این شرکت شکایت داشتند و چری از بازار ژوهانسبورگ کنار گذاشته شد. اما این خودروساز چینی با «ارتقای سطح کیفیت خودروهای خود» و «ایجاد شبکه ای از نمایندگی های این شرکت در سراسر آفریقای جنوبی»، با ارائه خودروهای جدید به بازار بازگشت.

    کارشناسان صنعتی معتقد هستند که قیمت نقش مهمی در تغییر بازار به سمت خودروهای چینی ایفا می کند.

    شرکت های هاوال و چری برای تردد سران کشورهای عضو بریکس در اطراف ژوهانسبورگ، صد دستگاه خودر در اختیار دولت آفریقای جنوبی قرار داد. همچنین اخیرا شرکت «سایک ماتور» چین برای تردد اعضای «نشست سران جنبش غیرمتعهدها» و «گروه 77»، 70 دستگاه خودروی ماکسوس90 به اوگاندا هدیه کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم