فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

خودروسازان موظف به پرداخت جریمه خواب خودرو به مشتریان هستند

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی اعلام شد که طبق قانون، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان موظف به پرداخت جریمه خواب خودرو به مشتریان در صورت توقف بیش از ۴۸ ساعته خودرو در تعمیرگاه هستند.

خودروسازان موظف به پرداخت جریمه خواب خودرو به مشتریان هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، شورای سیاست‌گذاری خودرو وزارت صنایع و معادن وقت در سال 1389 قانون ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش خودرو را تصویب و برای اجرا به خودروسازان ابلاغ کرد.
    طبق یکی از بندهای این قانون، در صورتیکه خودرو مراجعه کننده به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان به دلیل کمبود قطعات مورد نیاز بیش از 48 ساعت در تعمیرگاه‌ متوقف شود، شرکت مربوطه موظف به پرداخت جریمه خواب (توقف) خودرو به مالک آن است.
    این قانون در حالی است که در یکی دو سال اخیر خبرهایی درخصوص کمبود برخی از قطعات خودرویی در سطح نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و مشکلات پیش آمده برای مالکان برخی خودروها به دلیل نبود یا کمبود برخی قطعات مورد نیاز منتشر شده است.
    در این شرایط مشخص نیست که شرکت‌های ارائه ‌دهنده خدمات پس از فروش خودروسازان تا چه حد به مفاد قانون ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش خودرو مصوب شورای سیاست‌گذاری خودرو پایبند بوده و آیا این شرکت‌ها طبق قانون جریمه خواب خودرو را به مشتریان خود پرداخت می‌کنند یا خیر؟
    علی‌رغم اینکه پیش از این قرار بود خودروسازان به صورت دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود در ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات ارائه کنند، تاکنون گزارش دقیقی از نحوه عملکرد آنها در اجرای مفاد قانون ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش خودرو منتشر نشده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18620
    رضایت مشتریان از خودروهای کار 586 از هزار است
    شش سال پیش در چنین روزی بررسی نتایج اندازه گیری رضایت مشتریان از خدمات فروش خودروهای کار توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان داد که شاخص رضایت مشتریان در این بخش 586 از هزار است.
    در این تحقیق 10 شرکت عرضه کننده خودرو در زمینه فروش خودروهای کار، با لحاظ خطای نمونه گیری و فاصله اطمینان معین، در شش ماهه دوم سال 90 مورد بررسی قرارگرفتند.
    در این بررسی در حوزه فروش چهار شاخص اصلی 'اطلاع رسانی و پاسخگویی'، 'توجه به خواسته مشتری'، 'هزینه و زمان صرف شده' و 'وضعیت و شرایط تحویل خودرو' در قالب 18 خصوصیت مورد نظرسنجی قرار گرفته است.
    براین اساس بالاترین امتیاز 626 بوده که متعلق به اتوبوس های اسکانیای شهری و بین شهری شرکت عقاب نشان ، است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18625

    اخذ مصوبه شورای پول و اعتبار برای حفظ ظرفیت تولید خودرو
    شش سال پیش در چنین روزی معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد که شورای پول و اعتبار تسهیلات مورد نیاز صنعت خودرو را در زمان مقرر اختصاص دهد. محسن صالحی نیا در پاسخ به این پرسش که آیا شورای پول و اعتبار با اختصاص تسهیلات مصوب به صنعت خودرو موافقت خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای پول و اعتبار با کارشناسی خوب خود و براساس ظرفیت ها و پتانسیل های صنعت خودرو با پرداخت تسهیلات به این بخش موافقت کند.
    وی با بیان این که دیدگاه ما این است که در سال حمایت از تولید ملی حداقل بتوانیم از ظرفیت تولید سال گذشته در صنعت خودرو صیانت و این ظرفیت را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: البته علاوه بر آن به افزایش تولید خودرو در سال جاری نیز فکر می کنیم.
    معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: علاوه بر آن یک نکته مهم نیز مطرح است. در حال حاضر روش هایی که مقداری ما را با محدودیت مواجه کرده، باعث شده که ظرفیت های بالاتری از تامین در داخل کشور مورد نیاز باشد که در این زمینه به دنبال اخذ مصوبه شورای پول و اعتبار هستیم.
    صالحی نیا تصریح کرد: مقدار تسهیلات پرداختی به صنعت خودرو براساس کارشناسی شورای پول و اعتبار تعیین خواهد شد. این تسهیلات در حدی خواهد بود که متناسب با شرایط فعلی و ظرفیت مورد نیاز تولید در صنعت خودرو بتوانیم نقدینگی مورد نیاز را اختصاص دهیم.
    http://www.asrekhodro.com/News/18621

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو