فونیکسریمکسبهتام

ادغام اوبر و کریم برای تسلط بر خاورمیانه

عصر خودرو- اوبر قصد ادغام با رقیب خاورمیانه ای خود، تاکسیرانی کریم را دارد. البته این بار بر خلاف سایر معاملات دیگرِ اوبر در چین، جنوب شرق آسیا و روسیه، احتمالاً قرار است کنترل، در اختیار هر دو شرکت باشد.

ادغام اوبر و کریم برای تسلط بر خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بلومبرگ،اوبر قصد ادغام با رقیب خاورمیانه ای خود، تاکسیرانی کریم را دارد. البته این بار بر خلاف سایر معاملات دیگرِ اوبر در چین، جنوب شرق آسیا و روسیه، احتمالاً قرار است کنترل، در اختیار هر دو شرکت باشد.

    کریم، کمپانی ساکن دبی در بیش از 70 شهر در حداقل 10 کشور رقابت می کند؛ از شهرهایی در شمال آفریقا تا پاکستان. شرکت مذکور در بیشتر این مناطق سهم زیادی را در اختیار دارد و حتی در برخی از آنها بر بازار حکمرانی می کند. پس از اجرایی شدن قانونی که به زنان عربستانی اجازه رانندگی را می دهد، کریم اقدام به استخدام رانندگان زن این کشور کرده است.
    اوبر اکنون در مراحل مقدماتی مذاکرات با رقیب خود است. بر اساس گفته های سه منبع متفاوت، اوبر قصد دارد کنترل بیش از نیمی از کریم را در اختیار بگیرد، البته اگر تمام آن را به تصاحب خود در نیاورد. با این حال ممکن است که مدیریت روزمره به مدیران کریم محول شود.

    به طور خلاصه اوبر چندین پیشنهاد را ارائه داده؛ بر اساس پیشنهاد اول، مدیران کریم همچنان می توانند مدیریت روزمره شرکت ادغام شده را در دست بگیرند، در حالی که یک یا هر دو برند کمپانی ها حفظ می شود.
    پیشنهاد دیگر این بوده که اوبر به طور کامل کریم را تصاحب کند که البته افرادی مدعی شده اند که مذاکرات در این باره ادامه دارد و شاید به معامله منجر نشود.
    شرکت کریم در حال مذاکره برای افزایش سرمایه ای 500 میلیون دلاری است تا به این ترتیب ارزش خود را به 1.5 میلیارد دلار برساند. همچنین این شرکت خبر از مذاکرات اولیه با بانک ها به منظور پتانسیل عرضه اولیه سهام در ماه ژانویه آتی (دی تا بهمن سال جاری) داده است.
    اوبر عرضه اولیه سهام در سال 2019 را در سر می پروراند. پیش از این در ماه مه سال جاری میلادی دارا خسروشاهی ، مدیر عامل این کمپانی اعلام کرده بود که اوبر در هند، خاورمیانه و آفریقا رقابتی عمل خواهد کرد و در نهایت می خواهد به بازیگری برنده در بازار این کشورها بدل شود.
    در نهایت سخنگویان اوبر و کریم از اظهار نظر در مورد موضوع ادغام خودداری کرده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو