فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی ؛

تصویب پرداخت یک هزار میلیارد تومان وام به خودروسازان

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی براساس مصوبه کارگروه حمایت از تولید، مقرر شد به منظور رفع مشکلات خودروسازان، مبلغ یک هزار میلیارد تومان به آنها پرداخت شود که از این میزان ۶۰ درصد برای تسویه مطالبات قطعه سازان تخصیص یابد.

تصویب پرداخت یک هزار میلیارد تومان وام به خودروسازان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، عضو سابق انجمن قطعه سازان از مصوبه هیات دولت برای پرداخت یک هزار میلیارد تومان وام به هر یک از خودروسازان برای حمایت از فعالان این صنعت خبر داد.
    محمدرضا نجفی منش در خصوص وعده سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لزوم به روز شدن پرداخت مطالبات قطعه سازان از سوی خودروسازان گفت: حدود دو هفته قبل در جلسه حمایت از تولید، معاون اول رئیس جمهور قول داد که یک هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار هر یک از خودروسازان قرار بگیرد، البته با این شرط که 60 درصد این مبلغ برای پرداخت مطالبات قطعه سازان تخصیص یابد. این وعده در آن جلسه مصوب شد.
    وی با تاکید بر نیاز قطعه سازان به تسویه مطالباتشان با خودروسازان اظهار کرد: امروز قطعه سازان برای داشتن توان ادامه فعالیت، نیازمند دریافت مطالبات خود هستند.
    نجفی منش با اذعان به اینکه مشخص نیست این اعتبار از چه منبعی تامین مالی خواهد شد، افزود: برای ما مهم نیست که از چه منبعی تامین مالی شود، ما تنها خواستار آن هستیم که این مطالبات هر چه سریعتر پرداخت شود.
    به گفته وی؛ در حال حاضر قطعه سازان به واسطه عدم نقدینگی، با مشکلات بسیاری روبرو هستند. به طوریکه برخی واحدها توان ادامه فعالیت نداشته و برخی نیز مجبور به تعدیل نیرو شده اند.
    نجفی منش خاطرنشان کرد: شرایط کنونی قطعه سازان زنگ خطری برای صنعت خودروسازی کشور محسوب می شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18334 
    قوانین حمایتی از تولید طی سه ماه آینده تصویب می شود
    شش سال پیش در چنین روزی رییس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین و پالایش قوانین حمایتی صنایع و تولید درمجلس ودر یک مهلت سه ماهه خبر داد. رضا رحمانی افزود : درکمیسیون صنایع و معادن مجلس اولویت اول حمایت از تولید است و این را وظیفه ذاتی خود می دانیم و 3 ماه هم به خودمان مهلت دادیم تا پایان شهریور ماه هر جا قانونی نیاز به وضع ، تصویب ، اصلاح یا لغو دارد انجام دهیم.
    رحمانی با بیان اینکه مجلس این همت را دارد تا قوانین حمایتی مورد نیاز تولید را تصویب کند اضافه کرد : در این مدت سه ماهه باید کمیته ای متشکل از صنعتگران ، نمایندگان مجلس ، تشکل ها و وزارت صنعت ، معدن و تجارت و تمامی صاحبنظران تشکیل و اطلاعات جمع بندی شود.
    به گفته وی در تعامل دولت ، مجلس و بخش خصوصی در مهر ماه سال جاری تمامی قوانین مرتبط با تولید ساماندهی شده و هر جا نیاز باشد این قوانین حمایتی تصویب یا اصلاح میشود.
    وی تصویب قانون اصل 44 قانون ، برنامه پنجم توسعه و قانون ارتقای کیفیت خودرو و محصولات صنعتی داخلی و به ویژه قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار ، اصلاح قانون معادن و نیز قانون استفاده از حداکثر توان ساخت داخل طی 2 سل اخیر را از جمله قوانینی برشمرد که برای حمایت از تولید ملی تصویب شده اند.
    رحمانی با اشاره به اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صورت ریالی به بخش صنعت و تولید اظهار کرد : تصویب قانون بودجه سال 91 حمایت خیلی خوبی از صنعت به عمل آورد به طوری که تاکنون و طی این 8 سال بی نظیر بود.
    وی افزود : در حوزه تسهیلات مالی اعم از تامین مالی ، تسهیلات ارزی و سرمایه در گردش احکام خوبی از سوی مجلس تصویب شده است.
    به گفته وی بر اساس قانون بودجه 91 دولت و مجلس موظف شده اند طی 3 ماه تمام قوانین ، آیین نامه ها و بخشنامه های تولیدی و صنعتی را در جهت تسهیل امور تولیدی هماهنگ کنند تا با خروجی طرح و لایحه از صنعت و تولید ملی حمایت شود.
    http://www.asrekhodro.com/News/18325

    فردا؛ افتتاح خط تولید پارس تندر
    شش سال پیش در چنین روزی فیس‌لیفت تندر 90 با مشارکت رنو و سایپا طراحی و تولید شد.
    فیس لیفت تندر 90 تحت عنوان پروژه تندر SR  )مخفف دو نام رنو و سایپا) در گروه خودروسازی سایپا طراحی و تولید شده که بیشترین تفاوت این فیس لیفت نسبت به تندر 90 فعلی، تغییرات در طراحی بدنه عقب این خودرو است. اولین فیس لیفت تندر 90 قرار است با نام پارس تندر وارد بازار شود. دلیل این نامگذاری اشاره به نام پارس با توجه به طراحی این خودرو در ایران و همچنین اشاره به نام شرکت پارس خودرو است که این خودرو در آن جا تولید می شود.
    مدیرعامل سابق رنوپارس و نماینده رنو در ایران نیز از پارس تندر به عنوان یکی از محصولات جدید رنو جهت عرضه به بازار ایران نام برده بود.
    حجم موتور پارس تندر مانند تندر90 فعلی، 1598 سی سی و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است. این خودرو مجهز به سیستم ABS و دو کیسه هوا بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 6.9 لیتر است.
    http://www.asrekhodro.com/News/18341

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو