فونیکسریمکسبهتام

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد

آغاز عملیات اجرایی منطقه ۳ آزادراه تهران ـ شمال از سال ۹۸

عصر خودرو- رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تا پایان تابستان مناقصه‌ای بابت جذب پیمانکاران منطقه سوم آزادراه تهران ـ شمال برگزار می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود، این پروژه از ابتدای ۹۸ عملیاتی شود.

آغاز عملیات اجرایی منطقه ۳ آزادراه تهران ـ شمال از سال ۹۸
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، بازدید رئیس قوه مقننه، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مردم تهران و استان مازندران از آزادراه تهران ـ شمال امروز انجام شد.

    در حاشیه این بازدید رئیس بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال تا پایان امسال زیر بار عبور رفته است.

    وی ادامه داد: آزادراه تهران ـ شمال منطبق بر مسیر شمال ـ جنوب کشور و قطعه‌ای از این مسیر است همه از آزادراه تهران ـ شمال به عنوان جاده گردشگری یاد می‌کنند، در حالی که این مسیر راه اقتصادی کشور هم محسوب می‌شود.

    رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه آزادراه تهران ـ‌ شمال توسط متخصصان و پیمانکاران ایرانی در حال ساخت است، گفت: این آزادراه نمایشگاه کاملی از توانمندی‌ فنی و مهندسی کشور است.

    سعیدی‌کیا با تأکید بر اینکه آزادراه تهران ـ شمال با همکاری، همدلی و همفکری وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان شرکای پروژه در حال اجرا است، گفت:‌ اگر این همدلی به کل کشور تسری یابد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

    وی با بیان اینکه بنیاد و وزارت راه شرکای آزادراه تهران ـ‌ شمال هستند، گفت:‌همه مشخصات فنی را باید وزارت راه و شهرسازی تأیید و تصویب کند که این کار را انجام می‌دهد.

    رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه جلسات مکرر بین نماینده بنیاد و نماینده دولت در آزادراه تهران ـ شمال برگزار می‌شود گفت: از مشخصات مثبت این پروژه استقرار مدیریت در پروژه است، مدیر طرح که همان شرکت آزادراه تهران ـ‌ شمال است در پروژه مستقر است و هر زمان که هر مشکل رخ دهد بلافاصله از طریق پیمانکار منعکس شده و شرکت آزادراه به سرعت تصمیم‌گیری می‌کند.

    محمد سعیدی‌کیا با بیان اینکه منطقه یک در آزادراه تهران ـ‌ شمال به صورت روکش بتنی ساخته می‌شود، گفت: پروژه با استانداردهای روز دنیا در حال احداث است و رویه بتنی در همه 32 کیلومتر منطقه یک اجرا می‌شود.

    وی اضافه کرد:‌ برای اتصال منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال به محور کندوان واریانتی احداث شده است که ارتباط را به راحتی برقرار می‌کند.

    * تلاش برای رفع معارضان منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال

    رئیس بنیاد مستضعفان گفت: از تیر ماه سال 96 منطقه دو آزادراه تهران ـ شمال در قالب 4 قطعه آغاز شد که هر 4 قطعه آن فعال است و امیدواریم طبق زمان‌بندی پیش برود.

    سعیدی‌کیا اضافه کرد: منطقه دو معارضان زیادی دارد از تجربه منطقه یک در رفع معارضان و ارزیابی استفاده کرده‌ایم تا در منطقه دو در رفع مشکل معارضان کمتر با مشکل مواجه شویم.

    وی افزود: در همین منطقه یک آزادراه در برخی قطعات فاصله خانه‌ها و ویلاها با آزادراه کمتر از 20 متر است و در برخی قطعات خانه‌ها، باغ‌ها و ویلاها کاملاً مشرف به جاده است.

    رئیس بنیاد مستضعفان مشخصات فنی آزادراه تهران ـ شمال را با دیگر آزادراه کشور بسیار متمایز دانست و گفت: در منطقه یک میزان 1.2 میلیون مترمکعب بتن‌ریزی کرده‌ایم که این رقم غیر از روسازی است و در پروژه‌های جاده‌سازی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

    وی اضافه کرد:‌ تا کنون 28 گروه از دانشگاه‌های مختلف از این پروژه بازدید کرده‌اند که امیدواریم در نظام اجرایی و تفکر کشور مثمرثمر باشد.

    * اجرای قطعه سوم آزادراه تهران ـ‌شمال از ابتدای 98

    رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: در منطقه 3 آزادراه با 6 شرکت خارجی شامل اروپایی و چینی در حال مذاکره هستیم، ضمن آنکه احجام پروژه‌ و قیمت‌ها هم بررسی خواهد شد، پروژه در قالب دو شرط به مناقصه می‌رود یکی اینکه طرف خارجی فاینانس را تأمین کند همچنین اجرا با پیمانکاران ایرانی باشد.بدین ترتیب از توان عظیم پیمانکاری کشور برای اجرای این منطقه با لحاظ دو شرط مذکور استفاده می‌شود.

    سعیدی‌کیا اضافه کرد: امیدواریم تا پایان تابستان مناقصه منطقه 3 برگزار شود دولت هم باید تضامنی دهد و این روند کمی زمان‌بر خواهد بود، اما پیش‌بینی می‌کنیم مقدمات اجرای منطقه 3 تا پایان سال به اتمام برسد و عملیات عمرانی احداث منطقه سوم آزادراه تهران ـ شمال از سال 98 آغاز شود.

    وی همچنین درباره ماندن شرکت‌های خارجی در پروژه پس از خروج آمریکا از برجام گفت: شرکت ایتالیایی در این پروژه حضور دارد، اما کره‌جنوبی رفته است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط