فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

دلایل کاهش شدید تولید خودرو تشریح شد

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی، دبیر انجمن خودروسازان ایران کمبود نقدینگی خودروسازان و قطعه‌سازان را از دلایل اصلی کاهش شدید تولید خودرو در دو ماه نخست سال ۹۱ دانست.

دلایل کاهش شدید تولید خودرو تشریح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»، احمد نعمت بخش در خصوص دلایل کاهش شدید تولید خودرو اظهار کرد: این موضوع دلایل متعددی دارد که از مهم ترین آنها کمبود نقدینگی در صنعت است.
    وی با بیان این که در حال حاضر صنایع خودرو و قطعه به شدت از کمبود نقدینگی رنج می برند، خاطرنشان کرد: در این شرایط اگرچه بانک ها می توانند تا سقف 20 درصد سرمایه هر شرکتی به آن تسهیلات پرداخت کنند، اما بانک مرکزی این سقف را در صنعت خودرو به 15 درصد سرمایه شرکت کاهش داده است.
    نعمت بخش ادامه داد: از سوی دیگر موضوع ذی نفع واحد صنایع خودرویی را تحت فشار نقدینگی قرار داده است به گونه ای که در قانون ذی نفع واحد، بانک ها گروه های خودروسازی را با زیرمجموعه های آنها یک شرکت واحد دانسته و از ارائه تسهیلات جداگانه به این شرکت ها خودداری می کنند درحالیکه گروه های خودروسازی ایران دارای زیرمجموعه های بسیاری هستند که هر یک باید به تنهایی بتوانند تا 20 درصد سرمایه خود از بانک تسهیلات دریافت کنند.
    وی تصریح کرد: علاوه بر موضوعات یاد شده برخی مشکلات خارجی نیز در کاهش تولید خودرو موثر بوده است به گونه ای که قطعه سازان و خودروسازان برای تامین قطعات و مواد اولیه خارجی با مشکلاتی مواجه هستند اما شرکت های خودروساز آمادگی دارند در صورت حل شدن این مشکلات، کاهش تولید رخ داده در سال جاری را جبران کنند.
    http://www.asrekhodro.com/News/17750

    رونمایی از اولین خودرو ون مسافربری
    شش سال پیش در چنین روزی کارشناس مهندسی محصولات سنگین و نیمه سنگین شرکت زامیاد از رونمایی اولین خودرو ون مسافری کشور در مشهد خبر داد. هادی مکانیک، در مراسم افتتاح این خودرو ون اظهار کرد: سوخت این خودرو دیزل بوده و مصرف آن در 100 کیلومتر 10 لیتر است. وجود ساختمان داخلی کامپیوتر که از قطعات مختلف الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده نیز بخشی از ویژگی های این خودرو است.وی ادامه داد: واحد ورودی، واحد خروجی، واحد پردازش مرکزی و واحد حافظه اجزای داخلی از اجزای کامپیوتری این خودرو است. مکانیک با بیان این نکته که تعدادی از قطعات این خودرو در داخل تولید می شود، اظهار کرد: فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر برقی، سیستم تهویه هوا، قابلیت تنظیم صندلی راننده در سه جهت، صندوق عقب، دستگاه جداکننده آب از سوخت، بخاری عقب و جلو، جی پی اس، تاخوگراف و باک سوخت 90 لیتری از تجهیزات این خودرو مسافری است.

    http://www.asrekhodro.com/News/17744
    معرفی مقرون به صرفه ترین مرسدس بنز
    شش سال پیش مرسدس بنز جزییات محدودی درباره مقرون به صرفه ترین محصول این خودروساز آلمانی را تایید کرد. این خودرو مرسدس بنز A45 AMG است که فروش آن از اواخر سال 2012 میلادی آغاز شد.
    این مدل تازه مرسدس بنز ائودی RS3 و بی.ام.دبلیو M135i را به رقابت خواهد کشید .
    هنوز قیمت این خودرو به صورت رسمی تایید نشده است اما احتمالا از 32 هزار پوند آغاز خواهد شد.
    مرسدس بنز A45 AMG با موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ که در مدل A250 اسپرت استفاده شده است به بازار خواهد آمد.
    این خودرو 330 اسب بخار قدرت خواهد داشت و به جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه مجهز خواهد بود .
    خودروساز آلمانی می گوید این خودرو در5.1 ثانیه به شتاب 62 مایل در ساعت خواهد رسید .
    همچنین با بهره مندی این مدل از سیستم stop/start ، مرسدس بنز ادعا می کند که مقرون به صرفه ترین خودرو را در این گروه ارایه کرده است.
    http://www.asrekhodro.com/News/17739

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط