فونیکسریمکسبهتام

سارقان خودرو ۳۰ میلیونی را ۵۰۰ هزارتومان می خریدند

مالخرهای خودرو در بومهن به دام افتادند

عصر خودرو- فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اعلام کرد که باند مالخرهای خودرو در بومهن شهرستان پردیس منهدم شد.

مالخرهای خودرو در بومهن به دام افتادند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار عبدالرضا ناضری عصر سه شنبه جمع خبرنگاران گفت: مالخرها خودروهای سرقتی از تهران و شهرستان‌های اطراف را با قیمتی نازل خریداری و با اوراق کردن خودرو، وسایل را به قیمت روز می فروختند.
    وی با اشاره به اقدامات مجرمانه مالخرها در محل خرید و فروش خودروهای سرقتی اظهارداشت: این افراد در حاشیه شهر بومهن محلی و بین مراکز صنعتی، تعمیرگاههای خودرو و مراکز مجاز، مغازه ای را اجاره و کارهای غیرقانونی خود را در آنجا انجام می دادند.
    فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه سه متهم دستگیر شده دارای سوابق متعدد کیفری هستند خاطرنشان کرد: با اقدامات اطلاعاتی همکاران اداره آگاهی پردیس، رصد زندانیان آزادشده و ردزنی‌های مختلف، محل اختفای این افراد شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.
    وی ادامه داد: این پرونده در مراجع قضایی تحت رسیدگی و سه متهم در بازداشت پلیس هستند تا با شناسایی مالباختگان، اموال مسروقه به صاحبان آن بازگردانده شود، این بار سوابق قبلی این سارقان ضمیمه پرونده خواهد شد تا مجازاتی درخور این افراد از سوی محاکم قضایی صادر شود.
    فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در ادامه با اشاره به تعداد اموال مسروقه اظهار کرد: در این محل علاوه بر کشف سه دستگاه خودرو مسروقه اموال مربوط به 40 خودرو دیگر از جمله کامپیوتر، تایر، لوازم و پخش خودرو، گیربکس و ... ضبط شد.
    وی با اشاره به شیوه کار مالخرها برای انجام کارهای مجرمانه خود اظهار کرد: این افراد در پوشش تعمیرگاه‌های مختلف و مجاز و در کنار کار صافکاری‌ ونقاشی خودرو، فروش لوازم یدکی و ... محلی را اجاره و در پوشش کار عادی اقدام به خرید و فروش اقلام و لوازم خودروهای سرقتی می کردند.
    این مسئول در خصوص نحوه خرید و فروش خودروهای سرقتی نیز گفت: خودروهای 30 میلیون تومانی با قیمتی معادل 500 هزار تا یک میلیون تومان توسط این افراد از سارقان خریداری، اوراق و لوازم آنها را به همراه دیگر وسایل سرقتی با قیمت های واقعی و بالا فروخته می شد.
    فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران با اشاره به موفقیت ناجا در کوتاه کردن فاصله کشف تا وقوع سرقت گفت: با کوتاه کردن این فاصله، اموال مالباختگان از بین نمی‌رود، در این برنامه به محض اینکه خودرویی سرقت شود عملیات اطلاعاتی آغاز و قبل از اوراق کردن خودرو و فروش اموال پرونده سارقین بسته می شود.
    ناظری ضمن اشاره به اقدامات پیشگیرانه پلیس اظهارداشت: پلیس در استان تهران برنامه ریزی های خوبی برای کوتاه کردن دست سارقان دارد، ساخت پارکینگ های محلی با همکاری شهرداری با استقرار نگهبان، تجهیز خودروها به سیستم‌های هشداردهنده برای جلوگیری یا به تعویق انداختن سرقت خودرو از جمله راهکارهای اولیه برای کاهش سرقت است.
    فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در خاتمه با اشاره اهمیت همکاری و تعامل مردم با نیروی انتظامی گفت: همکاری مردم در کاهش سرقت ها نقش بسزایی دارد؛ خبر اولیه فعالیت این باند با فعالیت مشکوک و غیرقانونی توسط مردم منطقه به ما اعلام شد، این همکاری برای نیروی انتظامی به دلیل کاهش سرقت ها ارزشمند است.
    شهرستان پردیس در شمال شرق پایتخت قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو