فونیکسریمکسبهتام

کمربندی جدیدی برای خودروهای عبوری از تهران نیاز است تا وارد شهر نشوند

عصر خودرو- در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران ، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : رینگ اطراف تهران آزاد است ونیاز به کمربندی برای خودروهای عبوری از تهران است تا وارد تهران نشوند.

کمربندی جدیدی برای خودروهای عبوری از تهران نیاز است تا وارد شهر نشوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما ، جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران امروز (شنبه 5 خردادماه) به ریاست احمد تواهن معاون امور عمرانی استانداری تهران و با حضور مدیران عضو کارگروه برگزار شد.
    در ابتدای جلسه معاون امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عدم ارائه برنامه های لازم برای شناسایی و مهار اثرات سوء گرد و غبار از سوی دستگاه ها گفت: آلودگی محیط زیست همه را با مشکل مواجه می کند و برای اجرای مصوبات این کارگروه دستگاه ها نیاز به ابلاغ ندارند، تا دو هفته آینده همه دستگاه ها فرصت دارند گزارش خود را در خصوص برنامه های مقطعی و شناسایی و مهار گرد و غبار ارائه دهند.
    وی با بیان اینکه عدم همکاری دستگاه ها در موضوع کنترل و دفع اثرات آلودگی زیست محیطی شریک شدن در توسعه این آثارمخرب است ، تصریح کرد : مسائل آلودگی هوا نسل ها را تهدید سراسری می کند و همه بایددر این بخش جدی عمل کنند.
    در ادامه جلسه موضوع اجرای مصوبه هیئت وزیران در سال 95 و اجرای طرح کاهش آلودگی هوا (LEZ) در دستور کار قرار گرفت .

    ضرورت ایجاد کمربندی برای خودروهای عبوری از تهران

    سرهنگ عابدی ،جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه بخش زیادی از خودروهای عبوری از رینگ آزادگان خودروهای سنگین اند که در این طرح دیده نشده اند ، گفت:سال گذشته دو میلیون و 800 هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی شناسایی شد و 7 هزار خودرو به تعمیرگاه ها اعزام شدند و برخوردهای اثرگذاری با وسائل نقلیه سنگین و فرسوده انجام شد.
    وی، بزرگراه آزادگان از پل شهید کاظمی تا سعیدی را بدترین نقطه آلودگی هوا در تهران دانست وادامه داد: رینگ اطراف تهران آزاد است ونیاز به کمربندی برای خودروهای عبوری از تهران است تا وارد تهران نشوند.

    روزانه معاینه فنی یک میلیون و80 هزار خودرو باپلاک غیر تکراری استعلام می شود

    در ادامه شهیدزاده،قائم مقام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به طرح کاهش(کنترل آلودگی هوای شهر) گفت: اصل این طرح برشناسایی خودروهای آلوده است و برای این کار اگزوز اتومبیل ها ایجاد آلودگی را نشان می دهند نه پلاک خودروها در حالی که ممانعت از ورودخودروهابه محدوده های پیش بینی شده براساس پلاک خودروهاست.
    وی افزود: اجرای یکباره این طرح غیرممکن بود و براین اساس قرار شدخودروهایی که معاینه فنی ندارند شناسایی شده واز طریق دوربین های کنترل به سامانه (سیمفا)استعلام شوند اما 10 درصد استعلام ها پاسخ داده می شود وبرای رفع این مشکل باید اقدامی شود.
    متولی،معاون فنی و اجرایی حمل و نقل جاده ای کشور در پاسخ، با بیان اینکه روزانه استعلام یک میلیون و80 هزار خودرو باپلاک غیر تکراری پاسخ داده می شود گفت: استعلام 60 میلیون و700 هزار خودرو به شهرداری ارسال شده است اما دو میلیون خودروجریمه شده اند و نیاز است دراین بخش جدی تر اقدام شود.
    عیسی فرهادی، فرماندار تهران نیز در ادامه گفت:5 هزار کامیون فرسوده از 10 شب تا 6 صبح در حال انتقال نخاله و عبور در شهر هستند و نیاز است دوربین هایی با اعتبار شهرداری وسازمان مدیریت برای شناسایی این وسائل در نظرگرفته شود.
    به گفته وی؛ سه هزار اتوبوس با بیش از10 سال سن و120 هزار کامیون با سن آلایندگی در اطراف تهران وجود دارد.
    احمد تواهن، معاون امور عمرانی استانداری تهران در ادامه به طرح جایگزینی خودروهای دیزلی فرسوده اشاره کرد وگفت:دستورالعمل اجرای این طرح ازسوی هیئت دولت ابلاغ شده است و طی سه سال قراراست بیش از 200 هزار خودرو دیزلی از سطح جاده ها و شهرهای کشور جمع آوری و نوسازی شوند.
    صادقی،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در خصوص طرح جایگزینی خودروهای فرسوده گفت : برنامه اجرایی این طرح مشخص شده است وستادی برای اجرای آن فعال شده و تأمین منابع آن در حال هماهنگی است و نیاز به اعلام جزئیات تخصیص ارز و منابع ریالی به ویژه درموضوع عقدقراردادبا شرکت های تأمین کننده قطعات خودروها و کارخانه های تولید خودروهای تجاری در کشور وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط