فونیکسریمکسبهتام

رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

فروش نام ایستگاه‌های مترو به دلیل کمبود منابع مالی

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران گفت: شرکت مترو به دلیل کمبود منابع مالی، نسبت به فروش اسامی ایستگاه‌های خط ۵، اقدام کرد.

فروش نام ایستگاه‌های مترو به دلیل کمبود منابع مالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در شصت‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران تغییر نام ایستگاه مترو البرز واقع در محدوده گرمدره به اتمسفر در دستور کار قرار داشت. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این خصوص اظهار کرد: در دهه شصت به دلیل کمبود منابع مالی شرکت مترو پیش از راه‌اندازی خط 5 اقدام به فروش اسامی ایستگاه مترو کرد.

    وی افزود: وجود کارخانه‌ای به نام اتمسفر در این محدوده باعث شد نام این ایستگاه را اتمسفر بگذارند. همچنین نام ایستگاه ایران خودرو نیز بر همین روال نام‌گذاری شده است.

    حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نام این ایستگاه پیش از افتتاح آن بوده است، گفت:‌ به دلیل اینکه ریل‌گذاری خط 5 از روی زمین‌های متعلق به این کارخانه عبور می‌کرد، صاحب کارخانه زمین‌هایش را به شرکت مترو بدون دریافت هیچ مبلغی واگذار کرد و تنها خواسته‌اش این بود که نام این ایستگاه اتمسفر باشد؛ باید به تعهدات خود در این زمینه پای‌بند باشیم.

    این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: هزینه هر تغییر نام در ایستگاه مترو اعم از نصب تابلوهای جدید و غیره 300 میلیون تومان است، لذا باید در اینگونه تصمیم‌گیری‌ها با احتیاط عمل کنیم.

    مسجد جامعی عضو دیگر شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه البرز نام بسیار مهمی در تاریخ ایران است، گفت: آرش کمانگیر از البرز تیرش را رها کرد و این واقعه بسیار مهم است. همچنین استفاده از نام‌های خارجی جایز نیست، اتمسفر نامی خارجی است، اما البرز نام اساطیری و ایرانی است.

    حجت‌نظری عضو شورای شهر تهران در پاسخ به مسجد جامعی، گفت: بعضی از نام‌های خارجی برای مردم شناخته شده و جا افتاده هستند، علی‌رغم تأکیدی که ما بر استفاده از نام‌های ایرانی داریم، نباید باعث سردرگمی مردم شویم.

    وی افزود: به عنوان مثال پلاسکو نام خارجی است، اما برای مردم جا افتاده و مأنوس است؛ تغییر نام در ایستگاه‌ها باعث می‌شود مردم در مسیریابی دچار مشکل شوند.

    فراهانی عضو شورای شهر تهران، گفت: در حال حاضر با جستجو در اینترنت مشاهده می‌کنیم که نام البرز به جای نام اتسمفر در راهنمای خطوط مترو مشاهده می‌شود، لذا بهتر است این موضوع به کمیسیون بازگردانده شود تا بررسی‌های عمیق‌تری در این خصوص صورت گیرد.

    زهرا صدراعظم نوری خطاب به فراهانی گفت: با همکاری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مشخص شد در حال حاضر تابلوهای ایستگاه اتمسفر بر روی دیوارهای این ایستگاه نصب است. همچنین در جاده‌های منتهی به این ایستگاه تابلوهای راهنما با عنوان ایستگاه اتمسفر وجود دارد.

    گفتنی است؛ دستور تغییر نام ایستگاه مترو البرز به اتمسفر در جلسه پیشین شورای شهر تهران مطرح شد که به دلیل ضیق وقت به امروز (سه‌شنبه) موکول شد؛ هنگامی که دستور جلسه را قرائت می‌کردند بسیار متعجب شدم، چرا که برای رفت‌وآمد هر روز از ایستگاه کرج به صادقیه می‌روم؛ در این مسیر ایستگاهی به نام البرز وجود نداشت.

    در این راستا با یکی از اعضای شورای شهر صحبت کردم که اظهار کرد: از وجود ایستگاهی به نام اتمسفر در این محدوده بی‌اطلاع هستم؛ با پیگیری‌های بیشتر مشخص شد شورای شهر در سال 85 مصوبه‌ای در خصوص تغییر نام اتمسفر به البرز داشت که این مصوبه اجرایی نشده بود و اعضای شورا از آن بی‌خبر بودند.

    پس از پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان برای اثبات وجود نام ایستگاه اتمسفر در خط 5 مترو، دستور تغییر نام از دستور جلسه خارج شد و تنها مصوبه شورای شهر مبنی‌بر تغییر نام ایستگاه اتمسفر به البرز لغو شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو