فونیکسریمکسبهتام

مسئول بازاریابی سایپا- سیتروئن:

نخستین خودروی پسابرجامی سایپا شهریور وارد بازار می شود

عصر خودرو-مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن اعلام کرد: تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با سطح داخلی سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور ماه این خودروها به بازار عرضه می شود.

نخستین خودروی پسابرجامی سایپا شهریور وارد بازار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «نیکلاس روتریگر» روز سه شنبه در حاشیه برنامه تست رانندگی خودروی سیتروئن سی 3 (C3)  افزود: تست های نهایی این خودرو به زودی انجام می شود.
    وی با بیان اینکه داخلی سازی موتور خودروی C3 و گیربکس دستی آن در برنامه این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: برخی قطعات این خودرو برای داخلی سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست.
    روتریگر با اشاره به خودروی C3 با موتور EP6 که برای انجام تست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، تصریح کرد: این موتور که با مشارکت شرکت های سیتروئن و بی.ام.دابلیو ساخته شده تاکنون سه بار به عنوان موتور برتر جهان برگزیده شده و امکان داخلی سازی چنین موتوری در ایران وجود ندارد.
    خودروی C3 با موتور EP6 دارای 165 اسب بخار قدرت و حجم موتور 1600 سی سی «مختص بازار ایران» تولید شده است.
    وی خاطرنشان کرد: تولید این خودرو با موتورهای EC5 و EB8 در دستور کار است که موتور EC5 در ایران داخلی سازی خواهد شد.
    مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن یادآوری کرد: شاسی این خودرو تولید کشور ژاپن است که برای داخلی سازی، ایرانی ها باید بتوانند فناوری آن را در اختیار بگیرند، اما گیربکس دستی آن در ایران داخلی سازی خواهد شد.
    وی تاکید کرد: گیربکس اتوماتیک C3 جزو فناوری های پیشرفته (های تک) محسوب می شود که چنین فناوری را ایرانی ها در اختیار ندارند، بنابراین داخلی سازی این گیربکس در دستور کار نیست.
    روتریگر با بیان اینکه افزایش عمق داخلی سازی به رقابتی تر شدن هرچه بیشتر قیمت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای این رده خواهد انجامید، ادامه داد: بر این اساس افزایش سطح داخلی سازی و رسانیدن آن به حدود 80 درصد تا سال 2019 اجرایی می شود؛ این مهم با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده فراوان، مواد اولیه و انرژی ارزان در ایران میسر می شود.
    وی گفت: خدمات پس از فروش این خودرو در نمایندگی های سایپا که قادر به پاس کردن استانداردهای سیتروئن شوند، عرضه می شود.
    این مسئول سایپا - سیتروئن خاطرنشان کرد: C3 نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران شده است.
    به گزارش ایرنا، اکنون روزانه سه دستگاه خودروی C3 به صورت آزمایشی در سایت سایپا - سیتروئن کاشان تولید می شود که در مرحله تولید انبوه به ساعتی سه دستگاه خواهد رسید.
    فعالیت دو شرکت سیتروئن و سایپا پس از برجام (دی 94) با حضور مدیران ارشد 2 شرکت در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی آغاز شد.
    قراردادهای مورد نیاز کنسرسیوم مشترک (جوینت ونچر) نیز به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند.
    بر این اساس، خودروهای جدید گروه سایپا - سیتروئن در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود.
    شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت سرمایه گذاری مشترک در همه زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران هیچگونه همکاری نداشته و برای نخستین بار پس از 39 سال دوباره از طریق جوینت ونچر با سایپا مرتبط شده است.
    سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو - سیتروئن محسوب می‌شود؛ این شرکت در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو