فونیکسریمکسبهتام

بارش ها ادامه دارد

آبگرفتگی معابر استان تهران

عصر خودرو- بارش شدید باران بهاری در استان تهران موجب آبگرفتگی برخی خیابان های شهرستان های مختلف این استان و لغزندگی معابر شد.

آبگرفتگی معابر استان تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ،  بارش باران از بعد از ظهر سه شنبه در برخی نواحی استان تهران آغاز شد، این بارش ها در بسیاری از نقاط استان تهران تا صبح چهارشنبه ادامه داشت و مجددا از بعد از ظهر چهارشنبه بارش ها با شدت بیشتری آغاز شد، این بار بارش های شدید سبب آب گرفتگی در برخی مناطق استان تهران شد.

    آب گرفتگی در غرب استان تهران

    این بارش ها ضمن ایجاد مشکل در رفت و آمد شهروندان رباط کریمی، سبب کندی تردد خودروها نیز شد، تا جایی که طبق مشاهدات عینی خبرنگار مهر حرکت خودروها را با اختلال همراه ساخت.

    از شهر گلستان در غرب استان تهران نیز خبر می رسد، که آب گرفتگی معابر عمومی این شهر موجب گلایه شهروندان شده است، شدت بارش به میزانی بود که در برخی نقاط منازل دچار آبگرفتگی شد.

    همچنین در برخی جاده های برون شهری و محورهای مواصلاتی استان تهران، از جمله محور تهران- شهریار به دلیل آبگرفتگی ترافیک سنگینی ایجاد شد.

    یکی از شهروندان شهرک «الهیه» گلستان در خصوص آب گرفتگی در این شهرک به خبرنگار مهر گفت: شهرک الهیه در مرزبندی های انتخاباتی هیچ نماینده ای در شورای شهر ندارد و به همین دلیل در ذهن مدیران شهری به فراموشی مطلق سپرده شده است.

    معضلات آبگرفتگی حاصل بی برنامگی ها است

    شهردار گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این که نیروهای معاونت خدمات شهری با کمک موتور پمپ ها مشغول رفع آبگرفتگی هستند، اظهار داشت: اگر در گذشته برنامه جامعی وجود داشت، اکنون این مشکلات به وجود نمی آمد.

    علیرضا عرب افزود: مردم صبور باشند، تا برنامه جامع خدماتی و عمرانی شهر اجرا شود و در آینده شاهد چنین معضلاتی نباشیم.

    بارش های شدید در دماوند

    سازمان هواشناسی روزهای گذشته با صدور اطلاعیه هایی در خصوص احتمال آب گرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها، رودخانه ها و کانال های آب در پی بارش های شدید باران هشدار داده بود، این بارش ها در مناطق شمالی استان تهران شدیدتر بود.

    مسئول مدیریت بحران شهرستان دماوند دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از عصر چهارشنبه بارش باران در دماوند شروع شده و همچنان ادامه دارد.

    جعفرنورمحمدی افزود: باتوجه به بارش شدید باران و رعد و برق تاکنون از جاری شدن سیل در شهرستان دماوند گزارشی ارسال نشده است.

    وی تاکید کرد: تمام عوامل  ستاد مدیریت بحران دماوند به صورت آماده باش در آمدند.

    این اظهارات مسئول مدیریت بحران شهرستان دماوند در حالی صورت می گیرد، که گزارش های رسیده از جاری شدن سیلاب در روستای «هاشمک» دماوند حکایت دارد.

    آبگرفتگی معابر در بلوار آیت الله خامنه ای و شهید بهشتی «گیلاوند» نیز به وقع پیوسته است، اما این آب گرفتگی نسبت به گذشته بسیار کم تر بوده است.

    شهردار دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص علت کاهش آبگرفتگی بلوارهای آیت الله خامنه ای و شهید بهشتی اظهار داشت: در بلوار آیت الله خامنه ای نزدیک به 3 کیلومتر از این بلوار لوله گذاری شد و به همین دلیل شاهد کاهش آبگرفتگی ها هستیم و امیدواریم با اتمام پروژه این مشکل به طور کامل حل شود.

    عباس صفری در خصوص بلوار شهید بهشتی نیز گفت: اقدامات عمرانی خوبی در این بلوار در حال انجام است.

    لغزندگی معابر شرق استان تهران در پی بارش ها

    رییس پلیس راه شرق استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این که همه مسیرهای ارتباطی شرق این استان در پی بارش باران لغزنده است، از رانندگان درخواست کرد، تا با احتیاط بیشتر به رانندگی بپردازند.

    سرهنگ سیاوش محبی ادامه داد: در زمان بارندگی باید فاصله با خودروهای جلویی بیش از مواقع عادی باشد، چرا که خطر لغزندگی و وقوع حادثه در این مواقع بیشتر است.

    فرماندار فیروزکوه نیز با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان به خبرنگار مهر گفت: نیروهای ستاد مدیریت بحران از آغاز بارش ها به صورت آماده باش درآمدند.

    مهدی یوسفی جمارانی با بیان این که تاکنون گزارشی از وقوع سیل در فیروزکوه نداشته ایم، گفت: بارش باران شدید است و لذا از شهروندان تقاضا داریم از توقف در مناطق بحرانی و نقاطی که خطر وقوع سیل دارد، خودداری کنند.

    وی با بیان این که سیلی که 3 روز پیش در شهرستان فیروزکوه آمده بود، به 75 واحد مسکونی و تعدادی از باغات خسارات بین 20 الی 80 درصد آسیب وارد کرد، گفت: وقوع سیل در 4 روستای اتشان، انزها، دهگردان و مرزداران رخ داده بود.

    به نظر می رسد، در حالی که مسئولان استان تهران از بحران کم آبی و کاهش شدید بارش ها در سال آبی جاری خبر می دهند، باید اقداماتی صورت بگیرد، که با کوچک ترین بارشی شاهد ایجاد معضلاتی این چنین برای مردم نشده و بتوان با مدیریت صحیح روان آب ها از بارش ها به بهترین نحو بهره برد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو