فونیکسریمکسبهتام

لیموزین جدید و اختصاصی پوتین

عصر خودرو- ولادمیر پوتین هفته گذشته با لیموزین جدید و اختصاصی ریاست‌جمهوری روسیه راهی مراسم تحلیف خود در کاخ کرملین شد تا نشان دهد حتی در تشریفات هم عزم جدی در کاهش وابستگی به غرب دارد.

لیموزین جدید و اختصاصی پوتین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، توسعه این لیموزین جدید از سال 2012 و در قالب پروژه خودرو های تشریفات کورتِژ آغاز شد و در این پروژه، بنیاد مرکزی تحقیقات خودرویی روسیه، موسوم به NAMI با هولدینگ Sollers JSC همکاری داشته اند. البته از مشاوره و همکاری شرکت های آلمانی بوش و پورشه نیز در بخش مهندسی بهره گرفته شده و گفته می‌شود موتور V12 توربو 600 اسب‌بخاری آن، ارتقاء یافته واحدی است که توسط پورشه تامین شده است. اطلاعات کاملی از این خودرو 6.620×2.000×1.695 میلیمتری در دست نیست اما می‌دانیم که از یک اتاق زرهی بهره می‌برد و همچون خودرو تشریفات ریاست جمهوری آمریکا، The Beast، کاملا مجهز و مجلل است و از مدرن ترین امکانات ایمنی، رفاهی و اضطراری بهره می برد.
لازم به ذکر است پروژه کورتِژ توسعه خودرو های دیگری را نیز در دستور کار دارد که عبارتند از یک سدان، مینی‌ون و شاسی‌بلند تشریفات. حتی تولید محدود این خودرو ها تحت برند لوکس Aurus نیز برنامه‌ریزی شده، به شکلی که NAMI پیش‌تر از برنامه خود برای تولید 5 هزار دستگاه از محصولات برند Aurus تا سال 2020 خبر داده بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط