فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز بر قیمت قطعه تاثیرگذار است

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: ارز ۴ هزار و ۲۰۰تومانی در مقایسه با ارز ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی حدودا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته که اثرات خود را بر قیمت تمام شده محصول می‌گذارد.

افزایش ۲۰ درصدی نرخ ارز بر قیمت قطعه تاثیرگذار است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، ولی ملکی در خصوص تاثیر افزایش نرخ دلار بر قیمت تمام شده تولید قطعات خودرو، اظهار داشت: هرگونه افزایش در نرخ مواد اولیه، دستمزد، انرژی و منابع مالی که مستقیما در تولید دخالت دارند به‌صورت طبیعی موجب افزایش قیمت تمام شده می‌شوند و این مسئله یک اصل غیرقابل تغییر است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیبات محصول نهایی یا خودرو شامل مواد اولیه یا قطعه، انرژی، منابع انسانی، منابع مالی و استهلاک ماشین‌آلات می‌شود و قیمت تمام شده بر این اساس تامین می‌شود، گفت: زمانی که هر کدام از این فاکتورها تغییر کند به‌صورت طبیعی قیمت تمام شده افزایش پیدا می‌کند.

    افزایش 20 درصدی نرخ ارز بر قیمت قطعه تاثیرگذار است

    نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قطعه‌ساز مواد اولیه را وارد و یا قطعه‌ای را تولید می‌کرد که با ارز تامین می‌شده، یا وزارت کار، حقوق و دستمزد کارگر را افزایش دهد که هر سال این اتفاق صورت می‌گیرد و یا قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شوند، ادامه داد: بخشی از این موارد نرخ ارز است، ارز 4 هزار و 200تومانی در مقایسه با ارز 3 هزار و 500 تومانی حدودا 20 درصد افزایش قیمت داشته که اثرات خود را می‌گذارد.

    افزایش تولید همواره راه‌حل کاهش قیمت تمام شده نیست

    وی با تاکید بر اینکه در این شرایط یا باید قطعه ساز و خودروساز قیمت محصول خود را به‌منظور پوشش افزایش هزینه تمام شده ارتقاء دهند و یا اینکه با تولید انبوه و بیشتر، بالابردن اتوماسیون و استفاده از حداکثر ظرفیت قیمت تمام شده را کاهش دهند، عنوان کرد: افزایش تولید همواره پاسخگو نیست، زیرا تولیدکنندگانی که با حداکثر ظرفیت مشغول کار بوده‌اند امکان افزایش تولید را ندارند.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خواه ناخواه به هر قدری میزان وابستگی به ارز بالا باشد در قیمت محصول نهایی، واسطه‌ای و قطعه اثرگذاری دارد، تصریح کرد: اگر قطعه‌سازان در چنین شرایطی افزایش قیمت نداشته باشد دچار ورشکستگی و کارگر ایرانی بیکار می‌شود.

    ارز 4 هزار و 200هزارتومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه به ناچار باید راهکاری در نظر بگیریم تا افزایش قیمت تمام شده منجر به تعطیلی واحد تولید و بیکاری کارگر ایرانی نشود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولید قطعه نیازمند تامین مواد اولیه از طریق ارز است باید در ردیف کالاهای اولویت‌دار باشد و ارز 4 هزار و 200هزارتومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو