فونیکسریمکسبهتام

سرپرست شهرداری تهران:

افتتاح فاز یک خط ۶ مترو در شهریور و خط ۷ تا پایان سال

عصر خودرو- سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه عبور و مرور روان یکی از اصلی‌ترین مطالبه های شهروندان تهرانی است، گفت: محور اصلی برنامه ام توسعه حمل و نقل عمومی به‌خصوص مترو است.

افتتاح فاز یک خط ۶ مترو در شهریور و خط ۷ تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سمیع الله حسینی مکارم با اشاره به اینکه براساس نظرسنجی ها، مطالعات و برداشت های میدانی بیشترین مطالبه مردم تهران توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا است، افزود: بر همین اساس یکی از محورهای اصلی که در برنامه به آن توجه کرده ایم، توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص حمل و نقل ریلی بوده که برنامه پنج ساله سوم شهرداری نیز بر همین مبنا تدوین شده است.


    وی ادامه داد: در حال حاضر خطوط یک تا 5 مترو در تهران فعال است و روزانه دو میلیون و 200 هزار نفر حمل و نقل ریلی را برای جابجایی انتخاب می‌کنند. خطوط 6 و 7 نیز در مرحله ساخت و تجهیز قرار دارند که این میزان از جابجایی با مترو باید به 5 میلیون نفر در روز برسد.


    سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه خط 6 مترو تهران یکی از خطوط استراتژیک ریلی تهران به شمار می‌رود، عنوان کرد: فاز یک خط 6 از دولت آباد به سمت میدان امام حسین(ع) با چهار ایستگاه تا پایان شهریور به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این خط که از جنوب شرق شروع و به شمال غرب منتهی می‌شود، ظرفیت جابجایی مسافران در مترو با یک میلیون نفر در روز، 8 درصد افزایش می یابد.


    وی با اشاره به اینکه خط 7 مترو تهران نیز تا پایان سال تجهیز و به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این خط ظرفیت جابه‌جایی مسافران به وسیله حمل و نقل ریلی روزانه یک میلیون نفر افزایش می‌یابد؛ بنابراین در صورت بهره برداری از خطوط 6 و 7 تا پایان سال، می توانیم ظرفیت جابجایی مسافران را از طریق حمل و نقل ریلی دو میلیون نفر افزایش دهیم و سهم حمل و نقل ریلی در جابه جای مسافران را به 25 درصد برسانیم.

    براساس گزارش شهرنوشت، مکارم در مورد تدوین برنامه خود برای شهرداری تهران نیز تاکید کرد: 70 درصد این برنامه تدوین شده است و 30 درصد آن نیز تا روزهای آینده تکمیل می‌شود که امیدواریم به موقع آن را به شورا ارائه دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو