فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سابق ایران خودرو تاکید کرد:

تولیدات جهانی صنعت خودرو با تمرکز بر نقاط توانمند زنجیره ارزش

عصر خودرو- دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این اینکه بازیگران دخیل در حمل و نقل یکپارچه باید نسبت به مشارکت و استانداردسازی در این زمینه اقدام کنند، گفت: می توان با تمرکز در نقاط توانمند در زنجیره ارزش، تولیداتی جهانی در صنعت خودرو داشت.

تولیدات جهانی صنعت خودرو با تمرکز بر نقاط توانمند زنجیره ارزش
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، منوچهر منطقی با بیان این که در دنیا روندهای تغییر و تحول تکنولوژی موضوعی جدید است، افزود: در این مجموعه کامل حمل و نقل نیز جزئی از این موضوعات به شمار می رود و از آن جا که صنعت خودرو درصد بالایی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص می دهد لازم است در بحث سیاست گذاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.
    به گفته وی، اگر خودروسازان بخواهند کماکان شیوه های قدیمی و پیشین خود را در پیش بگیرند، بطور قطع و یقین این مزیت را از دست خواهند داد؛ مزیتی که نقطه بازگشتی نیز برای آن متصور نیست.
    وی با بیان این که امروز صنعت خودرو تحولات را حس کرده و همگام با آن پیش می رود، تصریح کرد: صنعت خودرو شامل دو سطح تکنولوژیکال و خدمات فعال است و به طور قطع خدمات در دایره اهمیت بیشتری قرار دارد که همواره نیز با چالش هایی مواجه است.
    مدیرعامل سابق ایران خودرو با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت ها در موضوعات تکنولوژیکالی همچون خودران ها اظهار کرد: با وجود فراهم نبودن زیرساخت ها نمی توان یکباره نسبت به ورود به این بخش اقدام کرد هرچندن که همواره به دنبال آن هستیم که مصرف کنندگان از جنس بهتری استفاده کنند اما باید فرایندها را جدی گرفت و متناسب با توانمندی در تکنولوژی و خدمات نسبت به ورود به حوزه ای اقدام کرد.
    منطقی ادامه داد: باید دید در کدام نقطه از زنجیره ارزش قرار داریم تا حرکت بر اساس آن آغاز شود. در حال حاضر از مواردی که در صنعت خودرو عنوان می شود بسیار عقب هستیم بنابراین لازم است ابتدا دید و سپس حرکت کرد. لازم نیست در همه نقاط زنجیره ارزش فعال شد بلکه باید با یافتن توانمندی ها در آن نقطه متمرکز شد و تولیداتی جهانی داشت.
    دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: امروز با شرایطی مواجه ایم که اگر خودروسازان تحول یا تحولاتی را به نفع مردم انجام ندهند، نارضایتی از آنها بیشتر خواهد شد که این امر به معنای سریع و آسان شدن فرآیند ورود خودروهای خارجی خواهد بود.
    وی با بیان این که استفاده از فناوری های قدیمی، یکی از علل و عوامل بالا بودن قیمت تمام شده قطعات یا خودروهای ایرانی است، ادامه داد: باید به تحولات فناورانه روز و اینکه چگونه می توان از آنها در راستای کاهش قیمت و بهبود کیفیت خودروها بهره جست، توجه داشت.
    منطقی تصریح کرد: با وجود بازار بزرگ ایران با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو و با در پیش گرفتن روش جمعگرایی و تقسیم کار بین خودروسازان و قطعه سازان داخلی با خارجی ها، دستیابی به این مهم امکانپذیر است.
    وی تصریح کرد: امروز در جهان بحث همکاری های استراتژیک مطرح است تا چگونه می توان اقتصاد خودروسازان و کیفیت خودروها را ارتقا داد که در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) نقش کلیدی خواهند داشت.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط